ایسنا: گزارش پلیس آمریکا حاکی است که علت بروز یک تصادف شدید در سال ۲۰۱۳ که سه کشته برجا گذاشت استفاده راننده یکی از خودروها از فیس‌بوک در حین رانندگی بوده است. به گزارش سی‌نت، در این سانحه یک دستگاه خودرو سواری با یک کامیون که از مقابل می‌آمد، اصابت کرد. کاری میلبرگ، راننده سواری و پسر سه ساله وی در این تصادف به شدت زخمی شدند ولی جان سالم به در بردند، اما دختر ۱۱ ساله میلبرگ و دو خواهر‌زاده پنج ساله‌اش کشته شدند. میبلرگ پس از تصادف اعلام کرد هیچ چیزی را از زمان حادثه که خاطر نمی‌آورد.

این در حالی است که پس از گذشت دو سال پلیس ایالتی اعلام کرد در آوریل سال گذشته و پس از آب شدن برف‌ها ماموران یک دستگاه گوشی همراه در محل تصادف پیدا کرده‌اند که متعلق به میلبرگ بوده است. آنها متوجه شدند که میلبرگ دو دقیقه قبل از حادثه در حال ارسال پیام فیس‌بوکی بوده است. این امر باعث شد دادستان پرونده درباره سه فقره قتل علیه وی شکایت کند. در صورتی که وی گناهکار شناخته شود با ۱۰ سال حبس و ۲۵ هزار دلار جریمه مواجه خواهد شد. بازرسان علت اصلی حادثه را استفاده از فیس‌بوک و بی‌توجهی راننده عنوان کرده‌اند.

آنها همچنین گفته‌اند که قبل از حادثه وی مقداری داروی آرامبخش استفاده کرده و لاستیک‌های خودرو وی فرسوده بوده است. این اولین بار نیست که یک راننده به استفاده از فیس‌بوک قبل از بروز یک تصادف کشنده متهم می‌شود. سال گذشته یک راننده ۲۰ ساله از داکوتای شمالی ظاهرا هنگام رانندگی با سرعت ۸۵ مایل در ساعت در بزرگراه در حال چک‌ کردن تصاویر در فیس‌بوک بوده است.

در این حادثه خودرو وی با یک اس‌یو‌وی برخورد کرد و سرنشین خودرو دیگر کشته شد. در حال حاضر استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در بسیاری از کشورها ممنوع است.