ارنست هینکل، مخترع آلمانی در 30 ژانویه سال 1958 در 70 سالگی درگذشت. هینکل نخستین هواپیما را درسال 1911 ساخت. وی در طول جنگ جهانی اول نخستین هواپیماهای نظامی را برای ارتش آلمان ساخت که 30‌فروند از آنها هم در اختیار اتریش، متحد آلمان قرار گرفت. پس از جنگ جهانی اول و به‌دنبال افتادن زمام امور آلمان به دست هیتلر او به عضویت حزب نازی درآمد و به ساختن شکاری و بمب‌افکن برای نیروی هوایی آلمان پرداخت و بمب‌افکن دوموتوره‌H-111 باسرعت 375 کیلومتر در ساعت، اولین اختراع او بود. وی همزمان در کارخانه خود هواپیمای مسافری «اچ ــ 70 » را طراحی و تولید کرد.
هینکل پس از ساختن هفت هزار و ۳۰۰ فروند «H-۱۱۱» که بر خلاف هواپیماهای نظامی سایر کشورها قادر به شیرجه رفتن روی هدف بودند به ساختن بمب‌افکن‌های سنگین «۱۱۷-H» اقدام کرد و سپس به ساختن جنگنده «H - ۱۰۰» با سرعت۷۴۷ کیلومتر در ساعت پرداخت که حد اکثر سرعت هواپیمای ملخدار بود.
هینکل از آن پس تلاش خود را صرف ساخت هواپیمای با موتور موشکی کرد و هواپیمای آزمایشی«178-H» را به مرحله تولید رساند. همزمان، بمب‌افکن‌های ویژه حملات شبانه «H-219» را برای نیروی هوایی آلمان ساخت.
آخرین کار او ساخت نخستین هواپیمای جت با سرعت ۹۳۰ کیلومتر در ساعت به نام «H-۲۸۰» برای ارتش آلمان بود که البته همزمان با پایان جنگ و شکست این کشور از شوروی شد.
هنگامی که جنگ جهانی دوم تمام شد به دلیل اینکه آلمان تا مدتی از ساختن هواپیما محروم شده بود هینکل به اختراع هواپیمای دریایی موفق شد که آن را در سوئد به تولید انبوه رساند و از آنجا به ژاپن رفت و نوع نظامی هواپیمای دریایی را برای این کشور ساخت. هواپیمای تولیدی او می‌توانست از روی آب به پرواز درآید و روی آب فرود آید.
هینکل بعدها تجربه خود در ساخت جت را در اختیار آمریکا برای تولید جنگنده اف ــ ۱۰۴ از نوع «جی» قرار داد.
او در اواخر عمر از عضویت در حزب نازی اظهار پشیمانی کرد اما دیگر دیر شده بود و محققان از او به‌عنوان چهره منفور هواپیماسازی یاد کرده‌اند.



آلن بالکون دومونت، مهندس آمریکایی در 29ژانویه سال 1901 به دنیا آمد. او به‌خاطر تلاش‌هایش در زمینه بهبود روند ساخت تلویزیون الکترونیکی شناخته شده است. او در ماه ژوئن سال 1938، نخستین گیرنده تلویزیونی را که خود مدل 180 نامیده بود به معرض فروش گذاشت. این مهندس و مخترع در سال 1946، شبکه تلویزیونی دومونت را بنیان گذاشت.


۲۹ ژانویه سالروز تولد لی‌شاو‌کی، سرمایه‌گذار چینی است. او در سال ۱۹۲۹ در هنگ کنگ به دنیا آمد. شاو کی موسس شرکت «Henderson Land Development, » است. بنا به گزارش نشریه بلومبرگ در سال ۲۰۱۴ دارایی خالص این سرمایه‌گذار چینی ۴/۲۱میلیارد دلار برآورد شده که این میزان دارایی او را به مقام هجدهمین مرد ثروتمند جهان رسانده است.