دزدان دریایی ششم نوامبر ۲۰۰۵ در نزدیکی آب‌های سومالی به یک کشتی بزرگ مسافربر تفریحی آمریکایی به نام «سی‌بورن» متعلق به کمپانی کارنیوال حمله کردند این کشتی با صدها گردشگر از آمریکا به اقیانوس هند آمده بود تا مسافرانش سواحل منطقه را ببینند و در برخی از بنادر پیاده شوند. این کشتی در آب‌های سومالی (شاخ آفریقا) مورد حمله دو قایق مسلح دزدان دریایی قرار گرفت که با شلیک مسلسل و آر‌پی‌جی (نارنجک انداز) به ناخدا دستور توقف داده بودند. ناخدا با وجود مجروح شدن یکی از ۱۶۱ خدمه کشتی و آسیب رسیدن به بدنه آن موفق به فرار شد و با ایجاد صدای ترقه، دزدان را فراری داد زیرا که کشتی‌های غیر نظامی حق حمل اسلحه و به کار بردن آن را ندارند.

این دزدان قبلا به یک کشتی حامل کمک‌های سازمان ملل به سومالی و یک کشتی باری دیگر دستبرد زده و حتی برای دریافت پول بیشتر گروگانگیری کرده بودند.

جهانیان که تصور‌ می‌کردند دزدی دریایی دیر زمانی است که پایان یافته است با شنیدن این خبر، از این تصور خارج شدند. همین دزدی‌های دریایی در قرن ۱۹ در خلیج‌فارس بهانه قرار گرفت که انگلستان شیخ‌نشین‌های جنوب خلیج فارس را تصرف کند و تحت‌الحمایه قرار دهد و دولت آمریکا برای نخستین‌بار در تاریخ خود در اوایل قرن ۱۹ کشتی جنگی به مدیترانه بفرستد.