دیوید سارنوف، مدیر و رهبر آرسی‏ای

سارنوف با قانون سارنوف شناخته می‌شود که بر اساس آن ارزش یک شبکه پخش متناسب با شمار مخاطبان آن است. سارنوف در ۲۷فوریه۱۸۹۱ در حوالی مینسک (واقع در بلاروس فعلی که آن زمان بخشی از روسیه بود) به دنیا آمد و در ۹سالگی همراه با خانواده راهی نیویورک شد.

از ۱۵ سالگی برای تامین هزینه خانواده شروع به‌کار کرد. در ۱۹۰۶ به شرکت تلگراف بی‌سیم آمریکا پیوست و پس از آن بیش از ۶۰سال در عرصه ارتباط الکترونیک فعالیت داشت.

طی ۱۳سال بعد تا حد مدیر بازرگانی در کمپانی ارتقا یافت و در این مدت دانش خود را گسترش داد. در ۱۹۱۱ یک تجهیزات بی‌سیم را روی یک کشتی شکار فوک راه‌ندازی کرد.

بعدتر وی بازرس ارشد و مدیر قراردادهای شرکتی شد که پس از تصویب قانونی در کنگره درآمدهای آن افزایش یافت. سارنوف همچنین توانست نخستین کاربرد رادیو در یک خط ریلی را به اثبات برساند.

بر خلاف بسیاری از افراد در آن دوران، سارنوف از همان زمان بحث مخاطب و شنوندگان رادیو را بسیار پراهمیت می‌دانست. او توانست ترتیبی اتخاذ کند که یک مسابقه بوکس در ۱۹۲۱ از رادیو پخش شود و به این ترتیب رادیو را در میان آمریکایی‌ها محبوب‌تر کند. در ۱۹۲۵ آرسی‌ای نخستین ایستگاه رادیویی را خرید و کمپانی پخش ملی موسوم به «ان‌بی‌سی» را به‌عنوان اولین شبکه رادیویی آمریکا راه‌اندازی کرد. چهار سال بعد سارنوف رئیس آرسی‌ای شد.

او در این دوران به پتانسیل تلویزیون هم پی برد و توانست در راستای توسعه این رسانه جدید نقش مهمی ایفا کند.

در بحبوبه جنگ جهانی دوم سارنوف با دولت آیزنهاور همکاری کرد و به‌ویژه در نبرد فرانسه (۱۹۴۴) نقشی برجسته ایفا کرد. تا جایی که در اکتبر ۱۹۴۴ دولت فرانسه به وی نشان لژیون داد. وی در دسامبر ۱۹۷۱ درگذشت.