بلو، موسس «دالاس مورنینگ نیوز»

بلو در ۲۷ می‌۱۸۳۹ میلادی در سیلم کارولینای شمالی به دنیا آمد. او در طول جنگ داخلی آمریکا برای کنفدراسیون (اتحادیه ایالت‌های جنوبی) می‌جنگید. او افسر ارتش کنفدراسیون بود و فرماندهی یکی از هنگ‌های پیاده نظام کارولینای شمالی را بر عهده داشت. او در نبرد گتیزبرگ‌ (شهرى در ایالت‌ پنسیلوانیا که‌ محل‌ نبرد سرنوشت‌‌سازى در جنگ‌هاى داخلى‌ آمریکا بود و لینکلن‌ رئیس‌ جمهور وقت‌ آمریکا در آنجا نطق‌ معروف‌ خود را ایراد کرد) و نیز در نبرد کلد هاربر زخمی شد.

پس از پایان جنگ داخلی بلو در جست‌وجوی فرصت شغلی راهی هوستون شد و در آنجا با روزنامه‌نگاری به نام ویلارد ریچاردسون آشنا شد که دو نشریه «گالوستون دیلی نیوز» و «تگزاس اُلمناک» را منتشر می‌کرد. این کمپانی با نام «نیوز» شناخته می‌شد. ریچاردسون که هوش سرشار بلو را می‌دید از وی خواست تا شریکش شود و به این ترتیب کمپانی به «ریچاردسون، بلو‌ اند کو» تغییر نام داد. پس از مرگ ریچاردسون، بلو تنها مالک این موسسه شد و نام آن را به «ای.اچ. بلو ‌اند کو» تغییر داد. بلو توانست با موفقیت خط تلفنی-که تازه اختراع شده بود- میان خانه‌اش و روزنامه گالوستون دیلی نیوز برقرار سازد و در نشریه خود از جدیدترین فناوری‌های چاپ بهره‌مند شود.

در ۱۸۸۵ بلو، جورج بنرمن دیلی را به دالاس فرستاد تا روزنامه‌ای هموند در آن شهر تاسیس کند. دیلی از ۱۸۷۴ با نشریه بلو همکاری داشت و میان آن دو اعتماد کامل برقرار بود. نخستین شماره دالاس مورنینگ نیوز در اول اکتبر ۱۸۸۵ منتشر شد و ساختمان این نشریه نخستین دفتر تجاری در آن شهر بود که از روشنایی الکتریک بهره برد. بلو در ۱۹ آوریل ۱۹۰۱ در اشویل واقع در کارولینای شمالی درگذشت.