اخبار 22 بهمن 57

روزنامه اطلاعات در صفحه دوم خود در ۲۱بهمن ماه سال ۵۷ اخبار جالبی از اوضاع کشور در آستانه انقلاب منتشر کرده که چند نمونه آن از نظرتان می‌گذرد.

عادی شدن تولید نفت

مهندس بازرگان نخست‌وزیر منتخب امام خمینی صبح امروز در شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد به زودی با استقرار دولت انقلابی اعتصاب‌ها و از جمله اعتصاب شرکت ملی نفت ایران به کلی خواهد شکست و صادرات نفت شروع خواهد شد. مهندس بازرگان در رابطه با تامین احتیاجات نفت داخل کشور گفت : ماموریت هیات امام‌خمینی پایان یافته و با همکاری کارکنان و کارگران شرافتمند شرکت ملی نفت وضع تولید به حالت عادی بازمی‌گردد و احتیاجات داخلی کاملا تامین خواهد شد.

اخبار منزل امام

به دنبال تماس تلفنی در ساعات نخست بامداد با منزل امام خمینی و گفت‌وگو با تنی چند از همافران که شب گذشته پس از درگیری با نیروهای گارد به منزل امام خمینی پناهنده شدند، امروز صبح اطلاع داده شد این گروه منزل امام را ترک کرده‌اند. امروز صبح همچنین از منزل امام‌خمینی اطلاع داده شد که به علت کسالت امام امروز هیچ‌کدام از برنامه‌های ایشان انجام نخواهد گرفت. صبح امروز سیصد نفر از کارکنان وزارت کشور برای دیدار با امام‌خمینی به منزل ایشان رفتند، ولی چون امام به علت سرماخوردگی تب داشتند، ملاقات به بعد موکول شد. همچنین شهردار تبریز دیروز استعفای خود را برای امام خمینی فرستاد و قرار بود امروز او نیز به حضور امام برسد که این دیدار نیز لغو شد. به علاوه دیروز تلگرامی از حضرت آیت‌الله العظمی خوئی از نجف به منزل امام مخابره شد که در متن این تلگرام، ایشان بازگشت امام را تبریک گفته بودند.

پیام فوری آیت‌الله طالقانی

واقعه دیشب و امروز صبح (درگیری همافران با گارد) پادگان نیروی هوایی توطئه‌ای است که مسلما از ناحیه بعضی از مسوولان جزء برای تدارک یک برادرکشی بزرگ و ایجاد خصومت و دشمنی بین فرزندان ارتشی ما به‌وجود آمده، انتظار می‌رود که پاسداران استقلال و سعادت کشور، صلح و دوستی بین خود را به تحریک چند نفر عنصر مشکوک یا عصبانی به دشمنی و برادرکشی تهدید نکنند. اینک نیز از طرفین قضیه به‌عنوان یک پدر روحانی تقاضا دارم برای پیشبرد و تحقق هدف‌های انسانی و نجات بخش رهبر ملت، امام‌خمینی، به ستیزه جویی و درگیری خاتمه داده، همه به سربازخانه‌های خود برگردند و از متصدیان مقامات بالای ارتش نیز جدا و قویا خواستارم مسوول یا مسوولان تهاجم را تعیین و به مجازات حقه تسلیم کنند و عموم ملت نیز با تسلط بر اعصاب خود از مداخله‌جویی و مقابله فردی سخت پرهیز کنند.