کاهش کمبودهای دارویی

وی با اشاره به کاهش کمبودهای دارویی در ماه‌‌‌‌‌های اخیر اظهار کرد: داروهای وارفارین و متی مازول داروهایی بودند که طی ماه‌‌‌‌‌های اخیر با کمبود مواجه بود که خوشبختانه محموله‌‌‌‌‌هایی از این داروها توزیع و محموله‌‌‌‌‌های بعدی نیز تامین و توزیع خواهد شد.

لزوم اصلاح اندیکاسیون و محدودیت تجویز در داروهای دارای کمبود

محمدی با اشاره به اهمیت تجویز و مصرف منطقی داروها اظهار کرد: متاسفانه مصرف آنتی‌بیوتیک‌‌‌‌‌ها در کشور بسیار بالاست و علاوه بر تحمیل هزینه‌‌‌‌‌های سنگین به حوزه سلامت باعث ایجاد مقاومت میکروبی می‌شود؛ اخیرا چند آنتی‌بیوتیک جدید وارد فهرست دارویی کشور شده است، اما باید در مورد مصرف بی‌‌‌‌‌رویه و اندیکاسیون‌‌‌‌‌های تجویز این داروها اقدامات جدی‌‌‌‌‌تری صورت گیرد. رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم ایجاد سقف مجاز و اصلاح اندیکاسیون‌‌‌‌‌ها به‌خصوص در مورد اقلام دارویی دارای کمبود گفت: در برخی از داروها مانند آلبومین و IVIG که تامین آنها سخت و پرهزینه است مصرف بی‌‌‌‌‌رویه و نادرست را شاهد هستیم که باید در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک برای اندیکاسیون آنها محدودیت‌‌‌‌‌هایی اعمال شود‌‌‌‌‌.

مردم از خرید اینترنتی دارو خودداری کنند

وی با بیان به اینکه اساسا با فروش اینترنتی دارو به شکل موجود مخالفیم، تصریح کرد: دارو مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است و با سایر محصولات قابل قیاس نیست چرا که دارو نیاز به کنترل‌‌‌‌‌های خاص و دقیق دارد. معاون وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر فروش اینترنتی دارو غیرقانونی است و داروهای تقلبی، غیرمجاز و غیر‌ایمن در بستر فضای مجازی و بدون اینکه بدانیم این فرآورده دارو است یا دارونما به دست مصرف‌کننده می‌‌‌‌‌رسد. ما نظارت‌‌‌‌‌های سختی روی داروخانه‌‌‌‌‌ها اعمال می‌‌‌‌‌کنیم اما سکوهای اینترنتی داروهایی قاچاق، غیر‌مجاز و با منبع نامعلوم را به فروش می‌‌‌‌‌رسانند. رئیس سازمان غذا و دارو از مردم خواست که به هیچ وجه از بسترهای ناامن که سازمان غذا و دارو تا این لحظه هیچ یک از آنها را تایید نکرده است دارو تهیه نکنند و در صورت خرید مسوولیت هر عواقبی با خریدار است.