مدیرعامل گروه زرین رویا تولیدکننده محصولات برند مای‌‌‌لیدی، در نشست خبری که به مناسبت ۲۲ سالگی فعالیت این برند در محل این شرکت برگزار شد، اعلام کرد: «مای‌‌‌لیدی» به آنچه امروز پس از ۲۲ سال فعالیت‌‌‌ و به واسطه اعتماد مصرف‌کننده برای زنان ایرانی خلق کرده افتخار می‌کند. گواه این اعتماد استفاده روزانه سه میلیون زن ایرانی از نواربهداشتی مای‌‌‌لیدی است. این یعنی میلیون‌‌‌ها زن، دوران قاعدگی خود را آسوده و بدون دغدغه سپری می‌کنند.

مصطفی میزبان، در ادامه گفت: «مای‌‌‌لیدی در ارائه محصولات همواره تلاش داشته تا بهترین کیفیت را در تولیدات داخلی با قیمتی اقتصادی در اختیار زنان ایرانی قرار دهد. در مقایسه با محصولات هم‌‌‌رده کیفی در کشورهای اروپایی، محصولات مای‌‌‌لیدی با یک‌سوم تا یک‌چهارم قیمت نمونه خارجی در اختیار زنان ایرانی قرار می‌گیرد و این خود نقش موثری در افزایش دسترسی به محصول در جامعه داشته است. همچنین تلاش بسیاری تا امروز توسط این برند انجام شده‌است تا دسترسی به محصول بهداشتی و مقرون به صرفه در تمامی نقاط کشور فراهم شود؛ به طوری که امروز از هر ۱۰ فروشگاه ۷ فروشگاه محصولات ما را عرضه می‌کنند و این عدد رو به افزایش است.»

میزبان عنوان کرد: «در سال‌های ابتدایی حضور مای‌‌‌لیدی در بازار، تامین و تجهیز خط تولید پیشرفته برای تولید محصول مطابق نیاز زنان ایرانی اولویت اول این برند بود. سرمایه‌گذاری‌‌‌های راهبردی اخیر روی تکنولوژی مای‌‌‌لیدی، نوید نسلی نو از محصولات بهداشت پریود در بازار ایران را می‌دهد.» وی در ادامه توضیح داد : بازار نوار بهداشتی ایران برخلاف دیگر محصولات سلولزی و تندمصرف، با کشورهای دیگر از لحاظ نوع نواربهداشتی مصرفی فاصله مشهودی دارد. دلیل این فاصله را می‌توان نبود آگاهی کافی ناشی از محدودیت‌های فرهنگی و دسترسی به نوار بهداشتی عنوان کرد. در ادامه نگار شرف‌‌‌الدین، مدیرکل بازاریابی گروه زرین‌‌‌رویا نیز از چالش‌‌‌های پیش‌روی این برند گفت. با وجود محدودیت‌های قانونی و چارچوب‌‌‌هایی که باید در جامعه ایرانی در نظر گرفته شود، مای‌‌‌لیدی توانست دوران قاعدگی را در زندگی زنان نه به عنوان یک محدودیت فرهنگی و اجتماعی (تابو) بلکه به عنوان اتفاقی طبیعی با مخاطبانش در میان بگذارد. در این راه افزایش آگاهی، بخش جدانشدنی فعالیت‌‌‌های ما بوده است.»

ارغوان اوجانی، مدیر مسوولیت‌‌‌های اجتماعی مای‌‌‌لیدی نیز در این نشست خبری اظهار کرد: ارتقای سلامت زنان و کیفیت زندگی آنان مهم‌ترین مساله پیش‌روی مای‌‌‌لیدی است و از طریق مشارکت و همکاری با وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، پژوهشکده سلامت خانواده این دانشگاه، آموزش و پرورش و سایر نهادهای مرتبط در بخش دولتی و خصوصی تلاش می‌‌‌کنیم که آگاهی از بهداشت بانوان را بالاتر ببریم و از این راه گامی هرچند کوچک در بهبود سلامت زنان برداریم.»

دوران قاعدگی در بانوان گرچه یک موضوع طبیعی است، اما آگاهی از آن در جامعه بسیار کم است و گفت‌وگو در مورد آن همواره با محدودیت‌های زیادی همراه بوده است. بر اساس تحقیقات مختلفی که تاکنون در کشور انجام شده است، عدم‌رعایت مسائل بهداشتی و نیز آگاهی پایین در ارتباط با عادت ماهانه در جامعه، زنان را با چالش‌‌‌های سلامتی مانند سندرم تخمدان پلی‌‌‌کیستیک، سلامت باروری و... تهدید می‌کند.