تغییر پارادایم در حوزه سلامت با توسعه خدمات پزشکی آنلاین

توسعه خدمات پزشکی آنلاین پس از کرونا

سال‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد که بخشی از خدمات حوزه سلامت و پزشکی، دیجیتال خواهد شد. اما شیوع و همه‌گیری کرونا سبب شد که نیاز به دسترسی به خدمات پزشکی از راه دور افزایش پیدا کند و تحقق این موضوع اهمیت و سرعت بیشتری بیابد. به این ترتیب امروزه ارائه خدمات آنلاین پزشکی پس از همه‌گیری بیماری کرونا توسعه‌یافته است؛ به طوری که میزان استقبال و استفاده کاربران از این خدمات آنلاین قابل مقایسه با شرایط پیش از کرونا نیست.

بر این اساس مسائلی همچون قرنطینه، نیاز به کاهش رفت و آمد و همین‌طور افزایش نگرانی افراد از احتمال ابتلا به بیماری در صورت مراجعه حضوری به مراکز درمانی، سبب شد که افراد به استفاده از خدمات پزشکی آنلاین علاقه نشان بدهند و به هر حال این بیماری در رشد این کسب و کار و توسعه خدمات آنلاین پزشکی و درمانی موثر بوده است. آنچه مسلم است، در حال حاضر تجربه خدمات پزشکی آنلاین به دلیل شیوع کرونا منجر به تغییر پارادایم در حوزه سلامت و پزشکی شده است. اگرچه این تغییر الگوی رفتار کاربران به سختی اتفاق می‌‌‌افتد، اما درنهایت وقتی اتفاق می‌افتد، نسبتا پایدار است و در آینده هم با وجود تغییر شرایط، ادامه خواهد یافت. همان‌طور که بازخورد‌‌‌هایی که ما از رفتار کاربران خودمان می‌‌‌‌گیریم، تاییدکننده این موضوع است.

مزیت‌‌‌های خدمات پزشکی آنلاین

علاوه بر این، استفاده از خدمات پزشکی آنلاین نسبت به خدمات پزشکی حضوری مزیت‌‌‌هایی دارد که رشد این کسب و کارها را حتی بعد از برطرف شدن پاندمی کرونا تضمین می‌کند. به طوری که بر اساس معیارهایی چون استفاده چند باره از خدمات؛ استفاده از خدماتی که ارتباط مستقیمی با شیوع کرونا ندارند؛ میزان بالای رضایتمندی مشتریان و رشد پیوسته «اسنپ ‌‌‌دکتر» ما پیش ‌‌‌بینی می‌‌‌کنیم که در آینده همچنان رشد کسب و کارهای این حوزه ادامه خواهد داشت. از طرفی با توجه به اینکه دریافت خدمات سلامت برای اغلب بیمارانی که به طور مداوم در معرض خطر هستند، بسیار پرهزینه است؛ ما بر این باور هستیم که استفاده از خدمات پزشکی آنلاین و در دسترس و تشخیص و درمان بیماری در مراحل اولیه و کم هزینه‌تر، هزینه‌های نهایی شرکت‌های بیمه‌ای را کاهش خواهد داد. در مجموع، پزشکی آنلاین و خدماتی که از طریق اپلیکیشن‌‌‌های حوزه سلامت ارائه می‌‌‌شوند، امکانات فراوانی را برای بیماران فراهم می‌کنند. امروز اپلیکیشن‌‌‌های حوزه سلامت، دسترسی به خدمات و سرویس‌‌‌ها را برای عموم مردم بسیار ساده و آسان کرده است. به طوری که محدودیت‌های جغرافیایی را تحت‌تاثیر قرار داده و این امکان را فراهم کرده که تمامی مردم از سراسر ایران امکان دسترسی به خدمات پزشکی باکیفیت را داشته باشند.