اسماعیل الهیان، رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته و فرآورده‌های خام چوبی تهران با بیان مطلب فوق افزود: در حال‌حاضر نیازمند واردات چیپس از خارج برای ساخت ام‌دی‌اف هستیم؛ اما این کالا را از اولویت واردات خارج کرده‌اند. ماده اصلی ساخت ام‌دی‌اف چیپس است که مدت زیادی است از تخصیص ارز برای این کالا جلوگیری به‌عمل می‌آورند. انتظار می‌رود دولت در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها که رهبری تاکید فراوانی بر آن داشته‌اند، همکاری لازم در ورود مواد اولیه برای تولید کالاهای اساسی کشور را انجام دهد. وی در ادامه تصریح کرد: مشکلات اقتصادی زیادی را باید از پیش پا برداریم از جمله اینکه اگر دلار گران شود، نرخ ارز بالا برود تمام اقلام مورد نیاز در این صنف گران می‌شود و اگر حتی ارزان بشود مواد پتروشیمی از سوی دولت سه‌برابر می‌شود. با اینکه مواد پتروشیمی کاملا داخلی است؛ اما متاسفانه در حال حاضر هم کمیاب است و هم گران. از دولت می‌خواهیم تا در ارائه مواد داخلی به تولیدکنندگان از هیچ تلاشی رویگردان نشود تا بتوانیم بر اساس شعار سال قدم برداریم.

وی درخصوص تعطیلی اخیر برخی از صنوف گفت: در ۱۵ روزی که از سوی ستاد ملی کرونا برای کنترل شیوع ویروس‌کرونا جهت تعطیلی واحدهای صنفی وضع شده است تعدادی از واحدهای صنفی که در شهر فعالیت می‌کنند کاملا تعطیلند؛ اما واحدهای تولیدی که خارج از شهر و در سایت خاوران مستقر هستند باز‌هستند. با توجه به اینکه تمام فروشندگان مبلمان و کالاهای چوبی در سطح شهر بسته هستند بنابراین واحدهای صنفی ما نیز بدون کسب و کار و راکد هستند.

الهیان تاکید کرد: در شرایطی هستیم که سرمایه‌گذاری در این صنف بسیار گران و زیان‌آور است. سود آن بسیار پایین و نازل است، بنابراین بسیاری از افراد دوام چندانی نمی‌آورند و از صنف خارج می‌شوند؛ البته هر ساله تعدادی نیز به این صنف اضافه می‌شوند که بین این تازه‌وارد‌ها افرادی هستند که می‌خواهند ره صد ساله را یک شبه طی کنند و با یکی دو سال فعالیت که در صنف چوب و تخته آشنا شدند، با تخلفات عظیم از صنف خارج و دیگران را گرفتار می‌کنند.