دکه‌داران ضعیف‌ترین کاسبی را در جامعه ما دارند، در یک سال اخیر هم کرونا و تورم آنها را اذیت کرده است و هم اینکه الان ساعت ۹ باید تعطیل شوند و اگر بعد از ساعت ۹ هم باز باشند؛ ترددی نیست که چیزی بفروشند. دکه‌دارها گل یا تنقلات می‌فروشند. گل فروشی‌ها که درحال‌حاضر واقعا زمینگیر شده‌اند، تالارها و مساجد هم بسته شده‌اند، ملاقات در بیمارستان‌ها هم که ممنوع است. دورهمی‌ها هم تعطیل است. با این شرایط شرایط فروش اصلا مناسب نیست.»

وی در ادامه گفت: «دیگر مناسبتی وجود ندارد تا مردم گل بخرند. صنف گل‌فروشی به معنای واقعی نابود شده است. با رکود اقتصادی یکسری از گل کارها هم کلا تعطیل کردند، گل هم بسیار گران شده است. ۵۰ درصد از تردد مردم در تهران کاهش پیدا کرده است، مردم ریسک نمی کنند، سعی می‌کنند حتی اگر تشنه و گرسنه باشند، خود را به خانه برسانند چون از کرونا می‌ترسند. مشتری از ۱۰۰ به ۲۰ نفر رسیده است.»

رئیس اتحادیه دکه‌داران تهران درباره میزان تغییرکاربری دکه‌داران نیز گفت: «حتی اگر بخواهند تغییر کاربری بدهند، باید با شهرداری هماهنگ باشند. دکه‌دارها به چهار دسته از جمله گل و گیاه، تنقلات، صنایع دستی، کتاب‌فروشی و اطلاعات شهری تقسیم می‌شوند، ما حالت مالک و مستاجر با شهرداری هستیم و باید با آگاهی شهرداری تغییر کاربری دهیم.»