داود محمدی گفت: «پیک‌های موتوری قبل از کرونا با چالش حضور پیک‌های اینترنتی که متاسفانه بی‌رویه و بی‌قانون رشد کردند روبه‌رو شدند و برای این پیک‌های اینترنتی، ساز و کار مدونی تعریف نشده است. شاید ظاهرا معتقد باشند که زیرنظر اتحادیه فضای مجازی هستند، اما عملکرد آنها توسط هیچ مقام مسوولی مورد نقد قرار نمی‌گیرد همچنین روزانه شاهد شکایت‌هایی هم از آنها هستیم.»

این مقام صنفی در ادامه گفت: «اتحادیه فقط در قبال مشترکان و اعضای جوازدار مسوول است و بارها با نامه‌نگاری‌های متعدد عنوان کرده که عملکرد پیک‌ها باید تحت نظارت اتحادیه قرار بگیرد تا بتوانیم آنها را کنترل کنیم. وضعیت پیک‌های موتوری تحت پوشش ما ساماندهی شده و بازرسی اتحادیه با بررسی این دفاتر انجام می‌گیرد و در صورتی که صلاحیت داشته باشند به اتحادیه معرفی می‌شوند. اگرشرایط لازم برای داشتن دفتر پیک موتوری را نداشته باشند با آنها برخورد می‌شود.»

رئیس اتحادیه صنف حمل‌ونقل بار سبک شهری و پیک موتوری با اشاره به بنزین و بیمه تامین‌اجتماعی موتورسواران گفت: «فردی که در یک جامعه زندگی می‌کند باید حداقل حقوق او رعایت شود اما متاسفانه این قشر جزو اقشار ضعیف جامعه هستند، حدود ۹ سال است که اتحادیه پیگیر بیمه آنهاست، اما متاسفانه تامین‌اجتماعی کمکی نمی‌کند.»

محمدی در پایان گفت: «زمانی که بنزین را هدفمند می‌کردند به هیچ عنوان از نظرات کارشناسی ما استفاده نکردند. هرچقدرعنوان کردیم هشت‌دهم لیتر یعنی ۲۵ لیتر بنزین به پیک‌ها تعلق می‌گیرد و این برای آنها کافی نخواهد بود کسی توجه نکرد.»