اکبر مشهدی‌زاده گفت: «در دوران قرنطینه، تنها واحدهای تولیدی به‌کار مشغول هستند درحالی‌که تولید زمانی می‌تواند به فعالیت ادامه دهد که مراکز توزیعی نیز فعال باشند. تولیدکننده بدون فروش محصولات چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ این درحالی است که برخی از اعضای این اتحادیه که در رسته ظروف یک‌بار مصرف و نایلون مشغول هستند شرایط بدتری دارند. اکنون که رستوران‌ها و تمامی واحدهای تهیه و سرو غذا، فقط می‌توانند به‌صورت بیرون بر فعال باشند، چگونه ظروف و نایلون‌های مورد نیاز خود را تامین کنند در صورتی که واحد‌های تولیدی تعطیل هستند؟»

مشهدی‌زاده در ادامه به عملکرد سازمان امور مالیاتی اشاره کرده و گفت: «سازمان امور مالیاتی خود می‌داند باید مالیات را از درآمد افراد کسب کند؛ اما چگونه است که امسال به‌جای بررسی واقعیات به دلخواه درصدی به مالیات سال قبل اضافه و آن را اجرا می‌کند. سال‌هاست که سازمان براساس شاخص‌ها، آمارها، نظریه‌های کارشناسان اقتصادی و استادان خبره در علم اقتصاد عمل نمی‌کند. چرا سازمان نمی‌خواهد درک کند که کسبه به اندازه کافی با شرایط اقتصادی فعلی و تعطیلی‌های مکرر، زیان‌های بی‌شماری کرده‌اند و پرداخت مالیات‌های کلان در توان آنها نیست. چرا بی‌حساب و کتاب و تنها براساس خواست و اراده خود به افزایش مالیات کسبه مبادرت می‌ورزند؟»

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون و ملامین در رابطه با ملاحظات جدید سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: «پرداخت مالیات ارزش افزوده یا دیگر مالیات‌ها مرهمی بر پیکره زخم خورده اصناف نیست، اصناف پولی در بساط ندارند. کسب‌وکار رونق ندارد، بیایند واحدهای تولیدی و توزیعی را بررسی کنند و از نزدیک شاهد باشند که خرید و فروش به اندازه نگه‌داشتن واحد تولیدی و توزیعی است. اگر کاسب بتواند هزینه‌های کارگر و اجاره بهای ماهیانه و حامل‌های انرژی را از دخل خود در بیاورد هنر کرده است. در دو سال اخیر صدمات زیادی بر پیکر اصناف وارد شده و انتظار داریم سازمان کارشناسی‌تر عمل کند.»