به گزارش «ایرنا» منوچهر اسبکوه اظهار کرد: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت ملی باز هم این اصناف بودند که مانند سنوات گذشته در خط مقدم این مشکل قرار گرفتند و با از خودگذشتگی و ایثار با تعطیلی واحدهای صنفی خود، نقش کلیدی و موثری در کنترل این بیماری ایفا کردند.

وی ادامه داد: فاجعه بیماری کووید-۱۹ در پایان سال ۹۸ در ادامه فجایع قبل از آن از قبیل سیل و تشدید تحریم‌های اقتصادی، اصناف و بازاریان لرستان را دچار آسیب‌های شدید و جبران‌ناپذیری کرد که بدون حمایت دولت ادامه کار برای آنها غیرممکن خواهد بود.

ولی متاسفانه با این اوصاف شاهد عدم اجرای تعهدات حمایتی برخی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در حمایت از واحد‌های صنفی آسیب‌دیده هستیم.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت بسته‌های حمایتی ویژه‌ای را در راستای کمک به واحدهای صنفی در نظر گیرد؛ چراکه مطمئنا انجام اقدامات کوتاه‌مدت نمی‌تواند مشکلات اصناف را برطرف کند و باید بسته حمایتی دربرگیرنده بسیاری از مسائل و مشکلات واحدهای صنفی باشد.

رئیس اتاق اصناف لرستان همچنین گفت: طبق برآوردها از خوشه‌های صنفی شامل خدمات تولیدی، فرش و صنایع ‌دستی، تحریر و چاپ، صنایع غذایی، تولید ملزومات و خدمات ساختمان، تولید کیف و کفش، صنایع نساجی و ‌پوشاک و سایر صنایع صنفی (نظیر سیم‌پیچی، آهنگری، تولید پمپ، سوله، آلومینیوم و چوب‌بری)، ‌ویروس کرونا ۹۵۰ میلیارد تومان خسارت به واحدهای صنفی لرستان وارد کرده که ۳۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به ‌خسارت اصناف در مرکز استان است.