سهمیه‌بندی لاستیک را هم دونرخی کرد

 ثبت نام در سامانه برای دریافت سهمیه، الزام نخست پخش این کالاست. در حالی که قیمت لاستیک را با ثبات و نهایی اعلام می‌کند و رشد ۱۰ درصدی برای تولید تا توزیع درنظر گرفته‌اند، داوود سعادتی‌نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک بازار را دونرخی اعلام می‌کند. یکی نرخی که تابش نهایی بودنش را تایید می‌کند و نرخی که لاستیک خرید و فروش می‌شود. تفاوت قیمت هر حلقه لاستیک بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

در حالی که تابش ثبت نام عاملان توزیع تایر را الزام آنان برای دریافت سهمیه عنوان کرد و گفت مشکل لاستیک برای همیشه حل شد. رئیس اتحادیه از نسبت به شناخت مردم از برندهای لاستیک انتقاد کرد و گفت: برای عموم مردم فقط دو برند داخلی شناخته شده در حالی که بقیه برندهای تولید داخل نیز همان کیفیت را دارد. داود سعادتی‌نژاد می‌گوید ما در حال حاضر ۳۰۰ نماینده فروش تایر در سطح تهران مشغول فعالیت داریم و بقیه ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ کسبه دارای پروانه خرده‌فروشی تایر هستند که در بازار فعالیت می‌کنند و هیچ سهمیه‌ای برای دریافت تایر ندارند. او در انتقاد به این تصمیم توضیح داد: به اعتقاد ما باید فروش لاستیک براساس عرضه و تقاضا باشد اما آقایان این موضوع را قبول نداشته و تصمیمات غیرکارشناسی برای بازار این کالا می‌گیرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک تصریح کرد: متاسفانه برخی نمایندگان فروش تایر خارج از سهمیه خود اقدام به خرید لاستیک از تولیدکنندگان می‌کنند که همین امر در بازار اختلالاتی را به وجود آورده است.سعادتی‌نژاد دو نرخی بودن لاستیک را در بازار بی‌معنی دانست و گفت: عدم توزیع مناسب عامل دو نرخی قیمت لاستیک در بازار شده است که باید راهکار مناسبی برای آن به کار گرفته شود. به نحوی که قیمت لاستیک نمره ۱۴ حدود ۷۰۰ هزار تومان و لاستیک نمره ۱۳ با قیمت ۵۴۰ هزار تومان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد.