رئیس اتاق اصناف در ادامه از مردم تقاضا کرد اگر ماسک را گران‌تر از این قیمت خریداری کردند حتما به ١٢٤ اطلاع دهند زیرا قطعا با متخلفان برخورد خواهد شد؛ بنابراین هیچ کسی حق ندارد بالاتر از ۱۵۰۰ تومان ماسک‌ها را به مردم عرضه کند. نوده فراهانی درخصوص میزان تولید ماسک نیز با تاکید بر اینکه به اندازه نیاز مردم تولید می‌کنیم، گفت: روزانه بالای ۲۰ میلیون ماسک نیاز داریم و با توجه به اینکه هیچ محدودیتی برای تولید نداریم در حال حاضر ۳۲ کارگاه در حال تولید است. در بخش صنعتی نیز بالای ۶ میلیون ماسک روزانه تولید می‌شود.

به گفته وی، هر کسی که بخواهد برای تولید در کارگاه مجوز بگیرد، مجوز لازم، بدون محدودیت داده می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران درخصوص وضعیت کالاهای اساسی در کشور با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین کالا نداریم، افزود: هیچ کمبودی نیز در کالاها نداریم، تنها مشکلی که مدتی پیش رخ داده بود، افزایش قیمت کالاهایی بود که از ارزاق عمومی مردم محسوب می‌شد.

وی دلیل این افزایش قیمت‌ها را تغییر ارز ۴۲۰۰ تومانی دانست و خاطر نشان کرد: قبل از سال ۹۹، یعنی اواخر سال ۹۸ اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی کالاها حذف و همین باعث تغییر قیمت شد. بنابراین قیمت حبوبات از جمله عدس، لپه و برنج تغییر کرد. البته این افزایش قیمت را قبول داریم ولی هیچ کمبودی وجود نداشته و انبارها همه مملو از کالا است.

نوده فراهانی درخصوص تفاوت گرانی و گران‌فروشی در اصناف اظهار کرد: ابتدا باید بگویم که گرانی در اصناف وجود نداشته و تقصیر آنها نیست زیرا اگر از اصناف کالایی را گران خریداری می‌کنید، آنها گران نکرده‌اند بلکه از تولید‌کننده گران خریده و مجبور است گران بفروشد.

وی افزود: بر همین اساس به همه اصناف اعلام کرده‌ایم که حق ندارند از قیمت مصرف‌کننده ریالی اضافه‌تر بفروشند، زیرا در فاکتور اصناف قیمت خرید و سود آنها مشخص است. اما گران‌فروشی در اصناف وجود دارد و قطعا با آنها برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: پرونده‌های زیادی که در تعزیرات برای اصناف تشکیل شده حاکی از همین برخوردهایی است که با گرانفروشی اصناف شده است.