محسن خردمند، رئیس اتحادیه سراجان تهران: امروز اصناف آسیب فراوان دیده‌اند، شاکله کسب‌وکار با شیوع کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی از هم پاشیده، در بهت عجیب بدهکاری و خالی بودن نقدینگی مانده‌اند؛ پس باید دولت به داد اصناف برسد. تولیدکنندگان صنف، قبل از سال جدید کالاها را تحویل داده و چک آن را دریافت کرده‌اند، اما هنوز موفق به دریافت مبالغ چک‌ها نشده و بسیاری از آنها برگشت خورده‌اند، مشتریانی که کالاها را دریافت کرده‌اند نیز هنوز کالای خود را نفروخته‌اند تا مجدد درخواست کالای جدید کنند. پس در واقع کسب‌وکار کاملا راکد بوده است. حمایت از اصناف باید جدی باشد، وام ۱۲ میلیونی با ۱۲ درصد سود به چه درد اصناف می‌خورد، اصناف زمین خورده و ورشکسته نیاز به چسب زخم ندارند. 

 محمدعلی فرخ‌مهر، رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های تهران:  زیان‌دهی هتل‌ها در تهران از سال ۹۸ آغاز شد و مسائلی همچون تشدید تحریم‌ها، کاهش مسافران خارجی و افزایش تورم باعث کاهش سود هتل‌ها در تهران شد. قبل از اپیدمی کرونا، زیان‌دهی هتل‌ها آغاز شده و ظرفیت اشغال هتل‌ها به ۳۵ تا ۴۰ درصد رسیده بود. وقتی ظرفیت اشغال هتلی به زیر ۵۰ درصد برسد، یعنی هتل‌دار متضرر شده است. امروز هتل‌ها کاملا تعطیل هستند چراکه جزو شغل‌های پرخطر اعلام شده‌اند.

 محسن رشیدفرخی، رئیس انجمن ملی خرمای ایران: بعد از کرونا باید به سمت ایجاد بازارهای دیجیتال و تغییر در بسته‌بندی خرما حرکت کنیم. سال گذشته به‌دلیل عدم هماهنگی انجمن ملی خرما با ستاد تنظیم بازار شاهد ممنوعیت صادرات خرما بودیم که لطمه شدیدی به صادرات خرما وارد شد ولی امسال از همان ابتدا با همکاری با وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار، هم موجودی بازار کافی شد هم قیمت‌ها معقول و کنترل شده هستند، ضمن اینکه ممنوعیت صادرات خرما نیز اعمال نشد. موجودی انبارها و قیمت را دائما رصد کردیم و به اطلاع ستاد تنظیم بازار رساندیم. همچین تلاش شد تا با عرضه مستقیم کالا هم از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هم میادین میوه‌تره‌بار قیمت‌ها دچار جهش نشوند.