مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری خوزستان از تاسیس دانشگاه الکترونیکی علم و صنعت ایران در اهواز خبر داد. جاسم مجیدی پور در جمع خبرنگاران در دفتر این مدیریت اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران با حمایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای نیم سال دوم تحصیلی ۸۵-۸۶در پنج استان کشور شامل خراسان رضوی، گیلان، لرستان، کردستان و خوزستان در دو مقطع کارشناسی و یک مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

وی این رشته‌ها را مقطع کارشناسی‌ارشد رشته مدیریت اجرایی‌و مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی صنایع بیان کرد و گفت: این دانشگاه به طور فراگیر در این رشته‌ها دانشجو می‌پذیرد.

مجیدی‌پور با اشاره به مشکل شهرداری‌های تابعه استان خوزستان به لحاظ کمبود نیروهای فنی و تخصصی گفت: این امکان با پیگیری‌های مستمر استانداری خوزستان و توافق دانشگاه علم و صنعت ایران با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور فراهم شده است، بنابراین ۵۰درصد سهمیه پذیرش دانشجوی این دانشگاه به کارکنان شهرداری اهواز اختصاص دارد و بقیه از میان داوطلبان آزاد پذیرش خواهد شد. وی افزود: کارکنان شهرداری از معافیت ۵۰درصدی هزینه‌های تحصیلی نیز برخوردار خواهند شد.

مجیدی‌پور افزود: تجهیزات الکترونیکی این دانشگاه هم‌اکنون در ساختمان آموزش شهرداری اهواز مستقر شده است.

مدیرکل شهری و روستایی استانداری خوزستان گفت: علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته‌ها حداکثر تا ۳۰ دی‌ماه جاری فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک به سایت این دانشگاه به آدرس WWW.VUST.IR مراجعه کنند.

مجیدی‌پور افزود: پذیرش دانشگاه الکترونیکی علم و صنعت ایران در استان‌های یادشده بدون آزمون است و دانش‌پذیر پس از موفقیت در آزمون‌های ترم اول، دانشجوی رسمی تلقی خواهد شد.