استاندار ایلام از تبدیل مرز مهران به مرز بین‌المللی و تجاری کشور خبر داد. علی‌محمد آزاد به «ایرنا» گفت: با تصویب هیات‌دولت در آخرین نشست خود منطقه پیله‌وری شهرستان مهران در این استان از امروز به عنوان مرز بین‌المللی و تجاری کشور شناخته شد.

وی افزود: تا قبل از این صدور کالا و ارتباط تجاری از این مرز به صورت پیله‌وری انجام می‌شد.

وی اظهار کرد: با تبدیل مرز مهران به مرز بین‌المللی و تجاری کشور، گمرک استان ایلام نیز قطعا ارتقا یافته و انجام کارهای تجاری، بازرگانی و اعزام زوار به عتبات عالیات رونق بیشتری خواهد گرفت.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به تبدیل مرز مهران به مرز بین‌المللی و تجاری کشور، بازرگانان و تجار کشور می‌توانند بدون هیچ‌گونه مانعی نسبت به صدور کالاهای غیرنفتی خود اقدام کنند. به گفته وی هم‌اکنون روزانه به طور متوسط یک هزار و ۵۰۰کاروان زوار عتبات عالیات و ۷۰۰دستگاه کامیون حامل کالاهای غیرنفتی از مرز مهران به کشور عراق صادر می‌شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: وجود امنیت کامل در مرز، سهولت در صادرات و همچنین تبدیل این مرز به مرز بین‌المللی کشور در افزایش صادرات کالا در این خروجی نقش بسزایی خواهد داشت.

وی مرز مهران را گرانیگاه توسعه اقتصادی استان ایلام ارزیابی کرد و افزود: باید با استقرار امکانات و تجهیزات زمینه مناسبی برای توسعه هر چه بیشتر صادرات در این منطقه فراهم شود.

خاطر نشان می‌شود که صدور کالای صادراتی غیرنفتی در خروجی بین‌المللی مهران به کشور عراق در ۹ماه سال‌جاری ۱۲۲میلیون دلار اعلام شده است.