توان انتقال ‌١٥٠ مگاوات انرژی برق به عراق محقق می‌شود

وزیر نیرو از بخش‌های مختلف پروژه خط انتقال آبادان- شلمچه دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند اجرایی کار قرار گرفت. به گزارش «ایسنا»، پرویز فتاح در دیدار از این خط انتقال گفت: این پروژه وظیفه انتقال برق از ایران به عراق را بر عهده خواهد داشت.

وزیر نیرو همچنین بر لزوم اجرای هماهنگ و سریع در اجرای این پروژه تاکید کرد و افزود: با توجه به اوضاع خاصی که در عراق وجود دارد در صورت نیاز باید برای اتمام پروژه در بخش عراقی نیز کمک کرد.

بهزاد، مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران، نیز در این دیدار در خصوص مشخصات خط انتقال آبادان- شلمچه گفت: طرح خط انتقال آبادان- شلمچه در مرداد‌ماه سال‌جاری به سازمان ابلاغ شد و به فاصله یک ماه بعد عملیات اجرایی آن آغاز شد. بهزاد ایجاد امکان تبادل انرژی میان دو کشور ایران و عراق و انتقال برق از ایران به این کشور را از اهداف اصلی ساخت این خط انتقال عنوان کرد و افزود: این خط از نوع ۴۰۰ کیلوولت تک مداره و دو سیمه به طول ۳۸ کیلومتر است که از پست میلاد آبادان تا مرز شلمچه ساخته می‌شود. مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران با اشاره به این که این پروژه دارای ۸۸ دستگاه برج است یادآور شد: تاکنون ۴۸ دستگاه برج این پروژه نصب شده است.

بهزاد با بیان اینکه براساس برنامه زمان‌بندی، طرح باید در اردیبهشت‌ماه سال آینده برقرار شود، تصریح کرد: با توجه به پیشرفت ۶۵‌درصدی طرح، در صدد هستیم این پروژه را تا پایان سال راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران با اشاره به این که پروژه خط انتقال آبادان- شلمچه با هزینه ۷۰‌میلیارد ریال انجام می‌شود خاطرنشان کرد: پس از اتمام این پروژه توان انتقال ۱۵۰ مگاوات انرژی را به کشور عراق خواهد داشت و آماده تحویل به آن کشور خواهد بود.