طرح واگذاری مجتمع‌ها و امکانات تفریحی و گردشگری دولتی واقع در سواحل دریای خزر به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف استفاده عموم مردم از این اماکن آغاز شد. به گزارش «ایرنا»، علی عبداللهی، استاندار گیلان در جلسه ساماندهی و استفاده مطلوب از مجتمع‌های رفاهی دستگاه‌های دولتی اظهار کرد: این طرح با توجه به مصوبه هیات دولت به منظور استفاده عموم جامعه از امکانات سواحل دریا در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به اجرا در می‌آید.

وی افزود: براساس مصوبه هیات دولت، آن دسته از دستگاه‌های اجرایی در استان‌های شمالی کشور که دارای امکانات رفاهی و تفریحی در سواحل دریای خزر برای استفاده کارکنان خود هستند، باید آنها را برای برنامه‌ریزی به منظور استفاده عموم جامعه در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دهند.

محمد شریف ملک‌زاده، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این جلسه اضافه کرد: تمامی امکانات رفاهی و گردشگری دستگاه‌های اجرایی در نوار ساحلی خزر از این تاریخ به بعد مجاز به پذیرش مسافر تا مشخص شدن وضعیت واگذاری آنان به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیستند.