شهردار تبریز گفت: مقدمات اجرایی و فنی انتقال کشتارگاه صنعتی تبریز به محل جدید آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز‌، علیرضا نوین با تاکید بر ضرورت همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و انتظامی استان در ساماندهی کشتار دام و نظام‌مند کردن آن این امر را زمینه‌ساز رفع مشکلات زیست‌محیطی ناشی از کشتارهای غیرقانونی و نیز تامین و تضمین سلامت و بهداشت عموم مردم دانست و افزود: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر بالغ بر ۱۷۰‌میلیارد ریال اعتبار برای احداث، تکمیل و راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی هزینه کرده و در صورت عدم همکاری دیگر مسوولان و نیز عدم ساماندهی وضعیت کشتارهای خارج از اصول این حجم از تلاش و سرمایه‌گذاری بی‌نتیجه خواهد شد.

وی برخورد قاطع و قانونی با این مشکلات از سوی مسوولان ذی‌ربط را تنها راه هویت بخشی به کشتارگاه صنعتی تبریز و نیز تضمین سلامت جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد، با ورود جدی‌تر دامپزشکی و نیروی انتظامی استان در این بخش مشکلات موجود برطرف‌ شود.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های کشتارگاه صنعتی تبریز اظهار کرد: این مجموعه در ۲۱ هکتار وسعت ساخته و تکمیل شده و با برخورداری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات قادر است روزانه در یک شیفت کاری ۲‌هزار و ۵۰۰ راس گوسفند و ۲۵۰ راس گاو را ذبح و کشتار کند.

شهردار تبریز همچنین با اعلام اینکه ظرفیت‌ کاری این کشتارگاه تا سه شیفت قابل افزایش است، افزود: با افزایش شیفت‌های کاری این کشتارگاه قادر به ذبح و کشتار ۷‌هزار و ۵۰۰ راس گوسفند و ۷۵۰ گاو خواهد بود و علاوه بر آن با برخورداری از سردخانه ۳۰۰‌هزار تنی به عنوان منبع تامین کننده گوشت و ذخیره‌سازی دیگر شهرها و استان‌ها ایفای نقش خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری تبریز سالانه ده‌ها‌میلیارد ریال یارانه صرف رفاه و آسایش شهروندان می‌کند که کشتارگاه صنعتی تبریز یکی از نمونه‌های بارز آن است.

نوین در عین حال تاکید کرد: اگر حمایت و کمک‌های مسوولان استان در این زمینه شامل حال شهرداری نشود، مشکلات و نگرانی‌های موجود برطرف نخواهند شد.