بیرجند- خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار خراسان جنوبی گفت: بودجه سال آینده استان بر اساس لایحه، معادل ۱۵۷میلیارد تومان است که از این میزان ۲۰میلیارد تومان ملی است.

سید‌صولت مرتضوی در هشتمین جلسه شورای اداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همان بودجه سال قبل را در نظر بگیرند، افزود: سقف تخصیصی بودجه ۷۵درصد است.

وی تلاش و تمرکز دستگاه‌های اجرایی را در مورد طرح‌های در دست اجرا در استان خواستار شد و اظهار کرد: در بسیاری از طرح‌ها به نتایج خوبی رسیده‌ایم و باید مدیران دستگاه‌ها به کیفیت طرح‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

فرماندار شهرستان سرایان نیز اظهار کرد: در سال‌جاری ۱۹۴ طرح با اعتبار ۱۲۹میلیارد و ۶۷۵میلیون ریال در این شهرستان اجرا شد که ۱۷۷ طرح استانی با اعتبار ۸۰ میلیارد و ۱۰۸میلیون ریال و ۱۷ طرح ملی با اعتباری معادل ۵۱میلیارد و ۵۶۷میلیون ریال بود.

محمدرضا رجبی‌مقدم افزود: نوسازی مدارس با ۳۶ طرح، تربیت‌بدنی با ۹ طرح، مسکن و شهرسازی سه طرح، راه و ترابری ۹ طرح، آب شهری یک طرح، آب روستایی شش طرح، امور عشایری هفت طرح و منابع طبیعی ۱۶ طرح از جمله طرح‌های امسال در این شهرستان است.