سید‌مرتضی نیرومند‌اسکویی در جلسه کمیته فنی این شرکت گفت: با اجرای این طرح، ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب به شهرک صنعتی ترکمنچای از محل آب‌های زیر‌زمینی اختصاص داده شد.

وی افزود: خط انتقال آب به این شهرک پنج هزار و ۵۰۰ متر طول دارد و در اجرای آن از لوله‌هایی به قطر ۱۱۰ و ۱۲۵ میلی‌متر استفاده شده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی درباره لوله‌گذاری و شبکه توزیع اظهار کرد: لوله‌گذاری قسمتی از شبکه داخلی آب در شهرک صنعتی ترکمنچای با اجرای لوله ۱۶۰ میلی‌متری به طول ۸۰۰ متر به پایان رسیده و اجرای قسمتی از شبکه توزیع آب در فاز موجود این شهرک صنعتی به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر با پیشرفت ۹۰ درصد درحال اجراست.

نیرومند‌اسکویی درباره پایان احداث مخزن ۵۰ مترمکعبی این شهرک افزود: احداث مخزن هوایی ۵۰ مترمکعبی نیز به پایان رسیده و پس از تجهیز، آماده آب‌‌گیری و وصل به شبکه توزیع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌‌های صنعتی همچنین از تجهیز چاه و برق‌رسانی آن در این شهرک صنعتی خبر داد. مساحت کل شهرک‌‌ صنعتی ترکمنچای ۹۰ هکتار و مساحت صنعتی این شهرک ۳۷/ ۶۱هکتار است. تعداد قطعات صنعتی این شهرک ۱۹۷ قطعه بوده و در هفت زون صنعت غذایی، فلزی، شیمیایی، برق، کانی، نساجی و سلولزی فعالیت می‌کنند.