بنیان‌گذار فستیوال ورزش های الکترونیک کیش درباره شرکت‌کننده‌های این فستیوال عنوان کرد: در بخش حضوری که در جزیره کیش انجام می‌شود ۱۲۰ نفر شرکت کردند و در بخش آنلاین تاکنون ۲۰۰ ثبت‌نام کننده داشتیم که تعداد آنها در حال افزایش است.

او درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بخش حضوری این فستیوال گفت: سالنی که ما در نظر گرفتیم بزرگ‌ترین و بهترین سالن جزیره کیش است. به این ترتیب چینش بازیکنان و تماشاچیان به گونه‌ای است که پروتکل‌ها رعایت شود،‌ به شکلی که حتی دو شرکت‌کننده‌ای که روی یک دستگاه بازی انجام می‌دهند کنار هم نمی‌نشینند بلکه با فاصله از هم قرار دارند.

کفشدوزان درباره هدف از برگزاری این فستیوال بیان کرد: برگزارکننده این فستیوال استارت‌آپ آکادمی ورزش‌های الکترونیک پردیتور است که از یک سال پیش تاکنون زیر نظر موسسه علوم و فنون کیش فعالیت می کند و به کمک سازمان منطقه آزاد و موسسه ورزش های  و تفریحات سالم کیش اولین رویداد حضوری خود را برگزار کرده است.

هدف اصلی آکادمی ارتقای سطح ورزش‌های الکترونیک در ایران است. پتانسیل‌های بی شماری در ایران به این حوزه علاقه مندند ولی از راه کسب درآمد و افتخاراز آن آگاه

نیستند.

آکادمی، بازی حرفه‌ای را جایگزین بازی صرف می کند. از همین رو وب‌سایتی داریم که روزانه بازی‌ها در آن در حال انجام است و همین باعث می‌شود سطح این برنامه‌ها بالا برود. در کنار آن ما آموزش ورزش‌های الکترونیک را هم

انجام می‌دهیم. او درباره شیوه انتخاب شرکت‌کنندگان گفت: ثبت نام در این فستیوال آزاد بود و هر کسی علاقه مند بود می توانست در کیش حاضر شده و در این فستیوال شرکت کند.

بنیانگذار فستیوال ورزش های الکترونیک کیش مجموع جوایز در نظر گرفته شده را ۳۵۰میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در دو بخش حضوری جوایز به نفر اول تا چهارم به ترتیب ۴۰ تا ۱۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.