وی اظهار کرد: این طرح بدون موافقت نامه بوده و در سال ۹۶ و ۹۷ نیز هیچ گونه اعتباری نداشته و در سال ۹۸ حدود ۱۰۰میلیارد ریال اوراق خزانه برای پرداخت قسمتی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است و اکنون کل مطالبات پیمانکاران این اداره کل در این طرح حدود ۴۰میلیارد ریال است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: پیشرفت قطعات در حال اجرای این اداره کل به طور متوسط و در طول ۲۷ کیلومتر ۷۵درصد بوده و تاکنون ۳۰۰میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

رستمی مهر در توضیح قطعات در حال اجرای این اداره کل در بزرگراه مرند - جلفا ادامه داد: این طرح مهم راه‌سازی در بخشی  به طول ۴/ ۳ کیلومتر بدون پیمانکار بوده و پیشرفت آن صفر است. ۳/ ۳ کیلومتر  از این طرح در مرداد ۹۹ از طریق مناقصه به شرکت اطلس آب کاوش با فهرست بهای ۹۹ به مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال واگذار شده و با ۱۵درصد پیشرفت به علت عدم ابلاغ اعتبار عملیات اجرایی آن از دی سال ۹۹ متوقف شده است.

وی یادآوری کرد: از کیلومتر ۴۱ تا ۴۵ به طول۴ کیلومتر اجرای آسفالت بیندر توسط شرکت بام راه آرتا به مبلغ قرارداد ۵۰میلیارد ریال بر اساس فهرست بهای سال ۹۹ به اتمام رسیده و اجرای توپکا در مدت ۱۰ روز آینده شروع می شود و آسفالت این محدوده نیز بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه از کیلومتر ۴۵ تا ۶۱ به طول ۱۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده و زیر ترافیک است، گفت: یک کیلومتر در این محدوده به علت داشتن معارض در کیلومتر ۵۲ تا ۵۳ ناتمام باقیمانده است.

رستمی مهر با اشاره به اینکه طول طرح  احداث بزرگراه مرند - جلفا ۶۱ کیلومتر است، افزود: طبق تفاهم‌نامه با منطقه آزاد ارس ۳۴ کیلومتر از این طرح از سمت جلفا (مبدا شروع پروژه) در تعهد این منطقه صنعتی تجاری است.

وی در توضیح وضعیت قطعات مربوط به منطقه آزاد ارس اظهار کرد: ۵/ ۱۶ کیلومتر از ابتدای این مسیر به بهره‌برداری کامل رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: از کیلومتر ۵/ ۱۶  تا ۵/ ۲۲ به طول ۶ کیلومتر دارای ۳۰درصد پیشرفت بوده و در حد اتمام عملیات خاکبرداری است و احداث دیوار حایل به طول ۲ کیلومتر توسط شرکت آذرقلعه اجرا و به علت پرشدن سقف ریالی قرارداد مشمول ماده ۴۸ شده و اکنون بدون پیمانکار است. رستمی مهر ادامه داد: از کیلومتر ۵/ ۲۲ تا کیلومتر ۳۰ به طول ۵/ ۷ کیلومتر به استثنای پل تقاطع غیرهمسطح راه آهن واقع در کیلومتر ۲۲ و لایه دوم توپکا این مسیر، کل عملیات اجرایی به اتمام رسیده و از کیلومتر ۴۰۰/ ۲۲ تا ۴۰۰/ ۲۸ به طول ۶ کیلومتر در این محدوده زیربار ترافیک رفته است. وی یادآوری کرد: کیلومتر ۳۰ تا ۳۰۰/ ۳۴ به طول حدود ۴  کیلومتر دارای ۱۵درصد پیشرفت بوده که به علت عدم توان مالی و اجرایی پیمانکار مشمول ماده ۴۶ شده است.