فاضل عبیات اظهار کرد: یکی از وظایف کمیسیون ماده ۲۱ طرح‌های غیرکشاورزی  استان خوزستان واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی به طرح‌های غیرکشاورزی، صنعتی، مسکن روستایی از طریق بنیاد مسکن، خدماتی و ... است.

وی با اشاره به اینکه در این کمیسیون طرح‌های پتروپالایش شهرستان‌های رامهرمز، آغاجاری و بهبهان مورد بررسی قرار گرفتند، افزود: واگذاری اراضی موردنیاز این طرح‌ها که با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۶۰۰ میلیون دلاری بخش خصوصی انجام می‌شود، به دستگاه‌های اجرایی مربوط (جهاد کشاورزی و منابع طبیعی) ابلاغ شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: اجرای این سه طرح پتروپالایش در استان خوزستان منجر به ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی خواهد شد.

عبیات افزود: شرکت پتروپالایش ابوالفارس در شهرستان رامهرمز، فرآورده‌های نفتی شامل بنزین و گازوئیل به ظرفیت ۵۰ هزار بشکه در روز با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلار، اشتغال مستقیم یک‌هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند. وی گفت: اجرای این طرح علاوه بر تولید محصولات باارزش افزوده، امکان رونق اقتصادی و فرصت‌های شغلی غیرمستقیم دیگر را در منطقه فراهم خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان به سرمایه‌گذاری شرکت نفت و گاز خاورمیانه در شهرستان آغاجاری به منظور اجرای طرح تولید فرآورده‌های سوختی از نفت‌خام اشاره کرد و افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلار و ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه فرآورده‌های سوختی، یک‌هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را در منطقه ایجاد می‌کند.