ابراهیم سعدینی در نشستی خبری افزود: این معادن  با سرمایه‌گذاری ۱۲۱میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۳۵  نفر  و رشد ۵۷درصدی نسبت به چهار ماه مشابه سال گذشته فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه صدور پروانه اکتشاف نسبت به مدت مشابه با ۱۳درصد رشد همراه بوده است، اظهار کرد: صدور  گواهینامه‌های کشف در همسنجی با مدت مشابه بیش از ۱۵۰درصد رشد داشته است.

سعدینی اظهار کرد: ۶۸میلیون تن ذخایر جدید معدنی در استان کشف شده است.

معاون امور صنایع معدنی سازمان صمت هرمزگان گفت: طی این مدت ۸۰۰میلیارد ریال در قالب طرح‌های مختلف حمایتی به شش بهره‌بردار معدنی در قالب تسهیلات بانکی اعطا شده است.

سعدینی خاطرنشان کرد: آگهی مزایده عمومی ۲۱۶ معدن و محدوده معدنی در استان منتشر شده و واگذاری معادن و محدوده‌های معدنی استان به متقاضیان در حال اقدام است.

وی گفت: اجرای بخشی از خط برق‌رسانی به معادن سنگ گچ منطقه گری‌شیخ شهرستان خمیر و پیگیری برای جذب بودجه لازم برای اجرای باقی‌مانده طرح از محل طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس کشور انجام شده است.

معاون امور صنایع معدنی سازمان صمت هرمزگان  با اشاره به اینکه پیگیری لازم برای خروج سنگ گچ دانه‌بندی از لیست مواد معدنی خام صادراتی برای حمایت از صادرات و واحدهای تولید سنگ گچ انجام شده است، یادآور شد: در سال گذشته،  ۳۱ معدن راکد استان با اشتغال ۴۲۹ نفر و سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال فعال شد.