به گزارش روابط عمومی آبفای قزوین، استاندار قزوین در این جلسه گفت: دو سال اخیر در حوزه‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق سخت‌ترین سال‌ها بوده و با کمبود بارش سالانه، خشکسالی گسترده، سیل، افزایش مصارف آب و برق، کمبود اعتبارها و تحریم‌ها مواجه بوده‌ایم.

هدایت‌الله جمالی‌پور با تقدیر از دستگاه‌های یاد شده افزود: مدیریت امور در چنین وضعیتی بسیار سخت و جهادی بود و خوشبختانه مدیران استان عملکرد موفقی بروز داده و ضمن ارزش‌آفرینی به ادامه توسعه استان کمک کردند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این نشست وضعیت آب و برق استان را با وجود مشکلات، پایدار اعلام کرد و یادآور شد: بروز بارش‌های زیاد در سال گذشته و وقوع خشکسالی در سال جاری نشان می‌دهد که ما با اثرهای سوء تغییر اقلیم مواجه هستیم و باید خود را برای چنین شرایطی مهیا کنیم.

سیدحمیدرضا کشفی ادامه داد: در نگاه کلان مدیریتی کشور به مساله آب و برق استان قزوین به صورت ویژه و زیربنایی توجه شده تا پایداری خدمات و رضایت عمومی بیش از گذشته افزایش یابد.

وی همچنین طرح واگذاری پساب تصفیه‌خانه شهر بوئین‌زهرا به بخش‌خصوصی را شروعی برای استان قزوین دانست که فواید توسعه‌ای و زیست محیطی آن برای مردم خواهد بود.