احمد حمزه‌زاده با بیان اینکه یکی از ابزارهای مفید و پرکاربرد آنلاین، نرم‌افزار گوگل استریت ویو است، افزود: در کنار کاربرد اصلی آن یعنی بررسی دقیق آدرس مورد نظر و حوالی آن، امکان تماشای مجازی مکان‌های دیدنی از پنجره‌ گجت‌های هوشمند برای کاربران فراهم است. وی اظهار کرد: برای معرفی بخش‌های مختلف بازار جهانی تبریز نیز تعریف QR کدهای جامع را نیز در دستور کار قرار دادیم تا کاربران با استفاده از آنها اطلاعات کامل و مورد نیاز خود را به دست آورند و اقدامات لازم به این منظور نیز آغاز شده و پس از اتمام در سایتی مرجع بارگذاری خواهد شد.

حمزه‌زاده از امکان دسترسی به تمام نقاط بازار جهانی تبریز به وسیله نرم‌افزار گوگل استریت ویو خبر داد و گفت: بازار جهانی تبریز از مهم‌‌ترین آثار تاریخی، فرهنگی و اجتماعی استان است که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و از این رو میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برای فراهم‌سازی دسترسی مجازی و تماشای این اثر باشکوه از جای‌ جای دنیا، اقدامات بارگذاری تمام نقاط بازار جهانی تبریز را با مشارکت بخش خصوصی به اتمام رساند.

وی یادآور شد: مجموعه بازار تاریخی تبریز پس از ثبت جهانی در بسته ویژه مسافرتی گردشگران قرار گرفت، به طوری که بسیاری از آنها هدف و مقصد اصلی خود از سفر به ایران و استان را صرفا برای بازدید از بزرگ‌ترین بازار مسقف جهان  قرار دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ثبت جهانی بازار تاریخی تبریز را مدیون همت اصناف و تلاش‌های متخصصان حوزه تاریخ و فرهنگ دانست و گفت: برای معرفی جامع و موثر این بازار جهانی ۴هزار عکس از عناصر بازار  تهیه شده و در طرح حاضر بارگذاری شده است.