وی اظهار کرد: مجمع نمایندگان گلستان از زمانی که لایحه بودجه ۱۴۰۰ مطرح شد یکی از اولویت‌های جدی خود را رفع مشکل کم‌آبی استان قرار داده و اقدامات مختلفی همچون احداث سد را پیگیری کردند. این مقام مسوول اظهار کرد: در نشست‌های تخصصی مجمع نمایندگان، استاندار و مدیران آب منطقه‌ای و فاضلاب به این جمع‌بندی رسیدیم که مقرون به صرفه‌ترین روش تامین آب شرب در استان استفاده از ظرفیت دریای خزر است و شیرین‌سازی آب دریا می‌تواند راهکار موثری برای استان باشد. منتظری ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ ردیفی برای این امر اختصاص پیدا کرد و پیگیری‌های جدی مجمع نمایندگان، استاندار و مدیران آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان به بار نشست و وزارت نیرو با شیرین‌سازی آب دریا برای رفع مشکلات تامین آب شرب گلستان موافقت کرد.

وی افزود: تقاضای استان گلستان این است که بتوانیم با توجه به مجوز صادر شده حدود ۳۲ میلیون مترمکعب از آب دریا را برای آب شرب گلستان مورد استفاده قرار دهیم. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۲۵ بخش قابل توجهی از آب شرب استان از طریق شیرین‌سازی آب دریا  برطرف شود.

نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس با بیان اینکه مطالعات شیرین‌سازی آب دریای خزر به زودی آغاز می‌شود، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم ۵۰میلیون مترمکعب آب شیرین در اختیار مردم استان قرار دهیم باید مجوز ۱۰۰میلیون مترمکعب شیرین‌سازی دریای خزر را دریافت کنیم  که در حال پیگیری این مساله هستیم.