ایرج شهین‌باهر درحاشیه نشست مشترک اعضای شوراهای اسلامی تبریز و شیراز، اظهار امیدواری کرد تا حضور اعضای شورای شهر شیراز در تبریز، علاوه بر تبادل اطلاعات و تجربیات مدیریت شهری، فضایی برای توسعه اقتصادی دو کلان‌شهر تاریخی کشور فراهم کند.

وی گفت: می‌توانیم تسهیلاتی برای مردم دو شهر ایجاد کنیم تا اولویت اول سفرشان به تبریز یا شیراز باشد.

وی افزود: موضوعات اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز می‌توانند بخش دیگری از مفاد تفاهمات بین مدیریت شهری شیراز و تبریز باشند.

شهین‌باهر گفت: در سفر اعضای شورای شهر شیراز به تبریز، از اقدامات انجام شده در دوره پنجم شورای شهر در شیراز آگاهی یافتیم و متقابلا تجربیات خود را در مدیریت شهری و اقدامات شاخص شهرداری و شورای شهر تبریز در اختیار آنها قرار دادیم که مورد استقبال اعضای شورای شهر شیراز قرار گرفت.

وی همچنین در این نشست اظهار کرد: برخی از شهرهای کشور عملکرد خوبی درحوزه‌های مختلف شهری دارند که می‌تواند محل تبادل تجربه بین شهرها در توسعه پایدار 

باشد.

وی افزود: در دوره فعلی مدیریت شهری تبریز، اقدامات خوبی درحوزه‌های مختلف عمرانی، فضای سبز، مسیرگشایی و شفافیت انجام گرفته است ولی شاید شاخص‌ترین عملکرد دوره فعلی تدوین برنامه پنج‌ساله و چشم‌انداز ۱۲ساله شهری است که بودجه سالانه شهر براساس آن پیش‌بینی و ارائه می‌شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: با تدوین و تعریف شاخص‌های توسعه و اولویت‌‌بندی پروژه‌های شهری، اجازه سلیقه‌‌گرایی به افراد داده نشده است.

رئیس شورای شهر شیراز نیز در این نشست گفت: کلان‌شهرهای تبریز و شیراز اشتراکات فراوانی دارند که می‌تواند محل تبادل تجربه قرار گیرد.

سیدعبدالرزاق موسوی اظهار کرد: درحوزه‌های مختلف شهری و فرهنگی به خصوص شعر و ادب اشتراکات زیادی داریم که می‌تواند اساس همکاری بیشتر دو کلان‌شهر در آینده باشد.

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز خاطرنشان کرد: تجربیات خوبی از شهر شیراز در این نشست بیان شد که مسائل ساختاری این شهر درحوزه‌های مختلف برای ما نیز قابل‌استفاده است.

وی افزود: سال گذشته در شهر تبریز، بیش از ۹۰ درصد تحقق بودجه داشتیم و درحوزه شفافیت، پیشگیری از فساد صدور پروانه‌ دومرحله‌ای ساخت، اقدامات چشمگیری انجام داده‌ایم.