سهم خراسان‌جنوبی در بودجه 1400

علی بهدانی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: براساس گزارش اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان، تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبار عمرانی استان در قالب وجه نقد و اوراق خزانه از محل منابع مختلف، تامین شده، توسط دستگاه‌های اجرایی جذب نشده است.

وی افزود: بخشی از این نقدینگی در روزهای پایانی سال گذشته به حساب دستگاه‌های اجرایی استان واریز شد که تلاش بر این است تا ۳۱ تیر، اعتبارات مذکور جذب شود.

معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بنا به دستور استاندار، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی، زمینه جذب حداکثری این اعتبارات را فراهم خواهد کرد تا اعتباری از استان برگشت نخورد.

وی اعتبارات هزینه‌ای استان در پایان سال گذشته را ۳۸۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۸۴/ ۹۹ درصد این اعتبار تخصیص داده شده است.

 بهدانی اظهار کرد: ۷۵ درصد از اعتبارات هزینه‌ای صرفا در زمینه پرداخت حقوق کارکنان اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی هزینه شده است و ۲۵ درصد باقی‌مانده برای سایر پرسنلی و غیرپرسنلی دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شده است.

وی گفت: ابتدای سال گذشته اعتبارات عمرانی استان ۵۹۳ میلیارد تومان بود که با رشد ۴۸ درصدی در طول سال، به ۸۸۳ میلیارد تومان در پایان سال۱۳۹۹ رسید که از این مبلغ حدود ۶۰درصد تخصیص ابلاغ و صادر شده است.

معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: درآمد عمومی استان خراسان‌جنوبی در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود و عملکرد استان در پایان سال۱۳۹۹مبلغ ۵۵۳ میلیارد تومان بود که در درآمدهای عمومی استان شاهد رشد ۳۱ درصدی بودیم.

وی درخصوص عملکرد استان در نقل و انتقال نیروی انسانی در دستگاه‌های مشمول اعتبارات هزینه‌ای استانی گفت: سال گذشته ۲۱ نیروی انسانی از دستگاه‌های اجرایی یاد شده از استان خارج و هفت نفر ورودی به استان داشته‌ایم.

بهدانی افزود: از لحاظ نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام هزینه‌ای استانی در پایان سال ۱۳۹۹، سه هزار و ۷۹۲ نیروی رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین، کارگری موقت، کارگری دائم و وظیفه درموافقت‌نامه‌های متبادله لحاظ شده‌اند.

معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: تعداد بازنشستگان استان در سال ۱۳۹۸، تعداد ۷۵ نفر بوده که مبلغ ۱۴میلیاردتومان بار مالی پاداش پایان خدمت و مرخصی ذخیره شده نام‌بردگان درسال۱۳۹۹پرداخت شد.

وی افزود: به‌رغم رشد ۵۰درصدی اعتبارات هزینه‌ای ۱۴۰۰ در مقایسه با اعتبار هزینه‌ای استان در ابتدای سال ۱۳۹۹، باتوجه به ضریب ریالی ابلاغی و از طرفی بخشنامه همسان‌سازی حقوق نیروهای قراردادی با نیروهای پیمانی، فعلا با محدودیت اعتبارات مواجه هستیم و از دستگاه‌های اجرایی تقاضا دارم همانند سال گذشته، نسبت به صرفه‌جویی و مدیریت اعتبارات ابلاغی اقدام کنند.

 وی افزود: بخشی از اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی سال۱۴۰۰ ابلاغ شده که به محض ابلاغ جداول تفصیلی و دستورالعمل‌های تهیه و تنظیم موافقت‌نامه، نسبت به برگزاری شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اقدام خواهیم کرد.