وی با بیان اینکه طرح‌های وزارت نیرو در دو قالب و محور «ساخت‌و‌سازها» و «سازوکارها» هر هفته برگزار می‌شود، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز در ادامه برنامه‌های «هر هفته الف- ب ایران» و به برکت نامگذاری سال جدید به‌نام «سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» همزمان با سراسر کشور از ۷۸۸ طرح در استان بهره‌برداری شد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات وسیع انجام شده در حوزه خدمات صنعت برق استان اظهار کرد: برای طرح‌های یاد شده اعتبار ۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی هزینه شده است. وی بهره برداری از ۳/ ۱۴۷ کیلومتر طرح تبدیل سیم به کابل خودنگهدار در استان را از مهم‌ترین طرح‌های مورد افتتاح و بهره‌برداری دانست و افزود: از ابتدای شهریور تا پایان سال گذشته ۱۴۷ کیلومتر از شبکه‌های سیمی در استان با هزینه ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به شبکه کابل خودنگهدار تبدیل شد. دادگر کمک به حفظ محیط زیست، کاهش میزان تلفات در شبکه‌های توزیع، افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی، افزایش ایمنی هنگام کار روی شبکه برق‌دار، کاهش انرژی توزیع نشده و افزایش رضایت‌مندی مشترکان را از مزایای اجرای این طرح برشمرد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی اظهار کرد: با تبدیل ۱۴۷ کیلومتر شبکه سیم به کابل خودنگهدار، تلفات به میزان ۴۰۰ هزار کیلووات ساعت کاهش یافته و از خسارت و شاخه زنی حدود ۳۰ هزار اصله درخت در مسیر شبکه‌های توزیع جلوگیری شده است. دادگر افزود: تاکنون حدود ۳۱ درصد شبکه‌های فشار ضعیف استان معادل ۱۶۰۰ کیلومتر به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: با جذب اعتبارات مورد نیاز در سال ۱۴۰۰ نیز برنامه‌های توسعه و ترمیم و تبدیل شبکه سیم به کابل خودنگهدار طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده ادامه پیدا کند.

براساس این گزارش، در نخستین پویش سراسری «هر هفته الف – ب ایران» که با حضور وزیر نیرو به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ۵ طرح بزرگ شبکه‌های توزیع برق در قالب ۸ هزار و ۱۴۲ طرح توسعه، احداث، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق در ۳۱ استان افتتاح و بهره‌برداری شد.

وزیر نیرو در این مراسم با اشاره به اهداف این پویش که عملیاتی کردن طرح‌های صنعت آب و برق بوده اظهار کرد: از نیمه دوم سال ۹۸ در وزارت نیرو برنامه‌ای با نام پویش «هر هفته الف_ب_ ایران» طراحی و عملیاتی شد که در قالب این برنامه مقرر شد بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق اجرایی شود. رضا اردکانیان همچنین گفت: بهره‌برداری از ۸هزار کیلومتر تبدیل شبکه سیم به کابل، ۹ هزار کیلومتر شبکه‌های توزیع وانتقال و ۱۱ هزار دستگاه ترانسفورماتور در شبکه‌های توزیع کشور از مهم‌ترین طرح‌های این هفته بوده است.

وی افزود: طرح‌های یاد شده سرمایه‌گذاری ۲۹۰۰ میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده است.