علی‌اکبر اکبری‌راد اظهار کرد: مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح رویکردی نو به منظور اشتغال و توانمندسازی سربازان است و همه مدیران عضو کارگروه تخصصی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح باید برای تحقق این امر اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه چالش اصلی جامعه ما بیکاری است و نیازمند ایجاد اشتغال برای سربازان پس از انجام خدمت مقدس سربازی هستیم و مهارت‌آموزی و توانمندسازی آنان برای رفع این چالش ضروری است، افزود: باید با برنامه‌ریزی درست و حضور تمام‌قد همه مسوولان به ویژه اعضای گروه کاری برای رفع مشکل بیکاری اقدام کنیم. مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت طرح آموزش و مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح در کشور از انعقاد ۲۶ تفاهم‌نامه در ۲۶ وزارتخانه و سازمان‌های کشوری به این منظور خبر داد و گفت: با تلاش مجموعه اعضای گروه کاری اعم از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح استان در سال‌جاری تعداد ۶۲۴۶ نفر از سربازان آموزش‌های لازم را در مراکز نظامی و انتظامی استان فرا گرفته‌اند. اکبری‌راد بر ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی میان دانش‌آموزان، دانشجویان و سربازان و جامعه تاکید کرد و گفت: مهارت‌آموزی فرصتی برای هدایت این ظرفیت عظیم به سمت توسعه اشتغال‌زایی و کسب و کارهای آینده محسوب می‌شود.

وی توسعه اشتغال‌زایی بین سربازان را یک کار و خدمت بزرگ ملی برشمرد و ادامه داد: رهگیری و ارزیابی آموزش‌های داده شده به سربازان پس از طی دوره سربازی ضروری است و باید وضعیت اشتغال سربازان را پایش کرد. مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: سربازانی که موفق به کسب گواهینامه مهارت شده‌اند می‌توانند برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی مراجعه کنند. اکبری‌راد از بانک‌های عامل خواست به این منظور همکاری لازم و بیش از پیش را داشته باشند و گفت: به منظور بهرمندی سربازانی که در شهرستان‌های استان خدمت می‌کنند و اینکه بتوانند از مزایای آموزش‌های لازم توسط دستگاه‌های اجرایی برخوردار شوند، این گروه کاری در مراکز شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و فرماندهان انتطامی شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد. وی با بیان اینکه امیدواریم با این همدلی چالش بیکاری به حداقل برسد، بر توسعه مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جوار پادگان‌های نظامی و انتظامی استان توسط مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد. مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا علاوه بر بهره‌مندی سربازان وظیفه از این امکان، خانواده‌های نیروهای نظامی و انتظامی از امکانات آموزشی فنی و حرفه‌ای برخوردار شوند.