اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری در هویزه اظهار کرد: در سال ۷۵ و در زمان سفر مقام‌معظم رهبری به خوزستان اعلام شد که این طرح باید انجام شود اما تا سال ۹۲ از ۵۵۰ هزار هکتار موردنظر، ۷۴ هزار هکتار اجرایی شده بود.

وی افزود: در این دولت با مجوزی که برای تامین اعتبار دریافت شد، ۵/ ۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کردیم و تاکنون ۲۹۵ هزار هکتار از این طرح اجرایی شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: با اجرای این طرح، ۵/ ۳ میلیون تن به محصولات کشاورزی کشور نسبت به میزان تولیدات پیش از اجرای طرح افزوده شده است و با اتمام کل طرح، ۵/ ۹ میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی کشور افزوده خواهد شد.

جهانگیری اظهار کرد: کشت‌های استراتژیک در این اراضی انجام شده و درآمد کشاورزان نیز به همین نسبت افزایش یافته است و بسیار خوشحال هستیم که زندگی بخش وسیعی از مردم که در روستاها هستند از نظر درآمدی افزایش می‌یابد.

وی افزود: در طول این سال‌ها، قیمت خرید گندم از کشاورزان هر ساله افزوده شده است به شکلی که در سال ۹۲ هر کیلوگرم گندم از کشاورزان ۴۲۰ تومان خریداری می‌شد و امسال هر کیلوگرم گندم بیش از ۴‌هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: این گندم به مردم کیلویی ۶۰۰ تومان فروخته می‌شود تا بتوانیم نان ارزانی در اختیار مردم قرار دهیم.