مصطفی بهی در جلسه بررسی وضعیت ارتباطی شهرستان خوسف در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: با اجرای شبکه فیبرنوری ۲۸ روستا‌ی این شهرستان با بیش از یک هزار و۵۰۵ خانوار با جمعیت ۴ هزار و۱۰۵ نفر از مزایای آن برخوردار شده‌اند.

وی گفت: برای اجرای شبکه فیبرنوری در روستاهای این شهرستان ۱۵میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی گفت: اکنون ۶۸ مدرسه شامل ۱۵ مدرسه شهری و۵۳ مدرسه روستایی این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

وی با بیان اینکه ۶۸ روستای بالای ۲۰خانوار این شهرستان دارای پوشش مطلوب تلفن‌همراه است، تصریح کرد: ۹۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار نیز از پوشش تلفن‌همراه بهره‌مند هستند.

بهی به وضعیت اینترنت در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۸۸ روستای این شهرستان دارای اینترنت نسل چهار است و با اتمام اجرای چهار سایت دیگر درحال اقدام که۴۱ روستای دیگر را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد کرد، تمام روستاهای بالای بیست خانوار شهرستان از اینترنت پرسرعت نسل چهار بهره‌مند می‌شوند. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی اظهارکرد: تمام ۷۱روستای بالای ۲۰ خانوار خوسف از تلفن خانگی برخوردار هستند.