سیدمحمود هاشمی در تشریح این خبر گفت: با اقدامات انجام شده و با توجه به اهمیت ویژه گازرسانی به روستاها، ۴۰۰ روستا با جمعیت ۲۵ هزار خانوار در اقصی نقاط استان طی امسال به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شوند. مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه گفت: اکنون ۹۵۱ روستای استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند که از این تعداد، ۷۳۶ روستا طی سه سال اخیر به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌اند. وی رشد چشمگیر گازرسانی به روستاها را مرهون فعالیت‌های کارکنان متعهد شرکت گاز استان و حمایت‌های شرکت ملی گاز ایران دانست و تاکید کرد: نهضت گازرسانی در خراسان‌جنوبی حاصل زحمات کارکنانی است که در اقصی نقاط استان برای روشن شدن مشعل گاز درحال کوشش هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: به‌منظور تحقق توسعه عدالت اجتماعی، با پایان گازرسانی به روستاهای درحال اقدام، درصد بهره‌مندی روستایی تحت پوشش گاز طبیعی تا پایان امسال در خراسان‌جنوبی به ۹۲ درصد و تا پایان شهریور سال آینده به ۹۶ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: هزینه اجرای طرح‌های گازرسانی در استان و گازرسانی به روستاها، از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین و پرداخت می‌شود.