مهدی دادگر در نشست هماهنگی اجرای این طرح اظهار کرد: مشترکانی که در ماه‌های گرم خرداد تا شهریور متوسط مصرف ماهانه آنها در یک دوره تا ۱۰۰ کیلو وات ساعت باشد در دسته کم‌مصرف، ۱۰۱ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت خوش‌مصرف و مشترکان با مصرف بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت جزو دسته پرمصرف شمرده می‌شوند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان‌جنوبی افزود: برای سایر ماه‌های سال نیز مشترکانی که مصرف آنها تا ۸۰ کیلووات ساعت باشد شامل مشترکان کم‌مصرف، بین ۸۱ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت خوش‌مصرف و بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت طبق تعرفه‌بندی طرح برق امید مشترک پرمصرف محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به وجود ۳۱۷ هزار مشترک برق خانگی در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بر اساس مقدار مصرف مشخص شده در طرح برق امید، بالغ بر ۵۴ هزار مشترک خانگی در استان نیز به تناسب نحوه مصرف خود شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی در یک یا چند دوره در طول سال می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح برق امید از ابتدای آبان آغاز شده است، افزود: در این طرح، مشترکان کم‌مصرف ضمن برخورداری از مزایای این طرح به حفظ سطح مصرف خود در حد کم‌مصرف ترغیب می‌شوند.

 وی ادامه داد: همچنین مشترکان خوش‌مصرف با کاهش مختصر و ورود به دسته کم‌مصرف‌ها امکان بهره‌مندی از مزایای این طرح را خواهند داشت و مشترکان پرمصرف برق در مناطق مختلف استان لازم است با کاهش میزان مصرف به دسته مشترکان خوش‌مصرف یا کم‌مصرف بپیوندند.