مهدی دادگر در مراسمی که به‌منظور تجلیل از کویرتایر به‌عنوان یکی از شرکت‌های همکار در اجرای طرح کاهش پیک بار برگزار شد با قدردانی از همکاری این واحد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صنایع استان اظهار کرد: با تفاهم‌نامه‌هایی که امسال با بخش صنعت و کشاورزی استان به امضا رسید ۵۷ مگاوات ظرفیت غیرهمزمان و حدود ۳۵ مگاوات هم به شکل همزمان در برخی روزها کاهش پیک مصرف صورت گرفت که مشترکان صنعتی با همکاری خوب این وضعیت مطلوب را رقم زدند.

وی با اعلام اینکه سال گذشته ۵۱۸ مشترک از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور با عقد تفاهم‌نامه با این شرکت همکاری داشته‌اند، افزود: در سال ۹۸، یک میلیارد و ۸۶۹ میلیون تومان پاداش به مشترکان کشاورزی، صنعتی و ... که در پیک بار به کاهش مصرف برق کمک کرده‌اند، پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی گفت: صنایع اگر در زمان پیک مصرف، بازه زمانی ۱۱ تا ۱۵ و ۱۷ تا ۲۳ مصرف خود را کاهش دهند، به میزان مصرف انرژی صرفه‌جویی‌شده، با ضرایب تشویقی بالاتر از نرخ تکلیفی خود، پاداش دریافت می‌کنند.

 دادگر اظهار کرد: همچنین صنایعی که تعطیلات تابستانی یا تعمیرات فصلی خود را از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور برنامه‌ریزی کنند و میزان کاهش بار آنها به‌صورت ۲۴ساعته باشد، معادل کل انرژی صرفه‌جویی شده پاداش همکاری می‌گیرند.

وی اظهار کرد: صنایع می‌توانند با امضای تفاهم‌نامه، آمادگی خود را برای کاهش بار طبق زمان‌بندی شرکت توزیع برق استان اعلام و در طرح ذخیره عملیاتی صنایع شرکت ‌کنند و از پاداش آمادگی و پاداش‌های مربوطه براساس مدت زمان مدیریت بار استفاده کنند.

دادگر خاطرنشان کرد: کشاورزان نیز با توجه به ساعت‌های اوج بار، اگر مصرف خود را در زمان پیک به صفر برسانند، قبض برق آن ماه برای آنها رایگان محاسبه می‌شود و در صورت محدودیت، در روز‌های همکاری و حتی ساعت‌های همکاری نیز میزان پاداش با توجه به مدت زمان همکاری محاسبه و در قبض پرداختی آنها در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: سایر مشترکان همچون اداره‌ها و مشترکان تجاری نیز در صورت امضای تفاهم‌نامه و کاهش مصرف در زمان پیک، به میزان انرژی صرفه‌جویی‌شده از پاداش‌های مدیریت مصرف بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کویر تایر سال گذشته ۲۰۱ میلیون تومان پاداش دریافت کرده و امسال هم ۷۰ روز همکاری داشتند که پاداش آن محاسبه خواهد شد، افزود: امید است این همکاری‌ها با وزن و مقیاس بالاتری برای تابستان سال آینده نیز ادامه یابد و ما نیز آماده اجرای طرح‌های تشویقی هستیم.

دادگر با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی یکی از شرکت‌های پیشرو در کشور در کاهش تلفات است، تصریح کرد: با طرح‌هایی که تعریف شده است، میانگین تلفات در حد ۷ درصد است و از میانگین کشوری جلوتر هستیم. همچنین در میزان سرانه خاموشی که به مشترکان اعمال می‌شود نیز یک‌هفتم میانگین کشوری قرار داریم و تمام خاموشی‌ها کنترل می‌شود‌.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی نیز از کویرتایر به‌عنوان یکی از مشترکان خوش‌حساب در پرداخت به موقع قبوض برق نام برد و اظهار کرد: این واحد به‌عنوان یکی از مشترکان قدیمی از سال ۸۷ با شرکت برق در کاهش پیک بار همکاری داشته و پای ثابت این برنامه بوده است.

 محسن بخشایی ادامه داد: امسال مجموعه شرکت برق ظرفیت همکاری در بخش صنعت را گسترده‌تر کرده است و زمان پیک مصرف نیز در دو زمان به بخش صنایع و کشاورزی اعلام شده است.

هادی منصوریان، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به وضعیت صنعت برق در کشور و استان گفت: امسال وضعیت تولید به اندازه مصرف بود اما اگر مصارف افزایش پیدا می‌کرد ممکن بود خاموشی در کشور اجرایی شود.