فنر جهش اقتصادی در کرمانشاه

وی تاکید کرد: برای بهره‌برداری مناسب از این سرمایه عظیم، بخش خصوصی باید در کنار دستگاه‌های مربوطه همچون وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی باشد و بهترین راهکار برای بهره‌وری مناسب از این طرح را ارائه دهد تا منفعت آن به تمام استان برسد. وی در ادامه با اعلام اینکه کشاورزی به صورت مستقیم با تغذیه مردم در ارتباط است، یادآور شد: از همین رو تمام کشورهای دنیا تمرکز ویژه‌ای بر بخش کشاورزی دارند و ما هم نباید از این امر غافل شویم. کاشفی از اینکه در دوره‌های گذشته نماینده‌ای از کرمانشاه در کمیسیون کشاورزی برای دفاع از این حوزه حضور نداشته اظهار تاسف کرد و ادامه داد: امیدواریم در دوره جدید حضور نماینده کرمانشاه در کمیسیون کشاورزی مجلس، سرآغاز انقلابی در بخش کشاورزی استان باشد.

وی تصمیم‌گیری‌های مناسب برای حوزه کشاورزی را ضروری دانست و یادآور شد: اگرچه نظام تصمیم‌گیری در ایران روال خاص و طولانی خود را دارد، اما می‌توان از کانال نمایندگان مجلس پیشنهادهایی برای اصلاحات ارائه داد که منجر به اصلاحات مورد نیاز بخش کشاورزی شود، اما لازمه این کار ارائه نظر و پیشنهاد توسط بخش خصوصی و پخته کردن پیشنهادها است.

کاشفی در پایان از آمادگی اتاق بازرگانی کرمانشاه و تشکل‌های وابسته به آن برای تامین خوراک کارگروه‌های تخصصی شورای مشورتی پیشنهاد شده از سوی محمد رشیدی نماینده کرمانشاه در مجلس خبر داد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: باید تلاش کنیم کرمانشاه به قطب کشاورزی کشور تبدیل شود. محمد رشیدی با اشاره به انباشت مشکلاتی که طی سال‌ها در بخش کشاورزی استان کرمانشاه وجود داشته، افزود: کشاورزی بخش بزرگی از کرمانشاه به ویژه در حوزه اقتصاد و بازرگانی را به خود اختصاص می‌دهد و باید ویژه به آن پرداخت.

وی با بیان اینکه ما در داخل استان را قطب کشاورزی می‌دانیم، اما در وزارت جهاد کشاورزی هنوز کرمانشاه به صورت رسمی قطب کشاورزی محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه کرمانشاه واقعا قطب کشاورزی شود باید همه کمک کنیم. در این صورت وضعیت ساختار کشاورزی استان و شیوه تخصیص‌ها نیز تغییر خواهد کرد. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هدف از برگزاری این نشست هم‌اندیشی را استفاده از نظرات فعالان کشاورزی، تحصیل‌کردگان این عرصه و استادان دانشگاه دانست و یادآور شد: باید در زیرمجموعه کارگروه کشاورزی کمیته‌های تخصصی در حوزه شیلات، دامپروری، دامپزشکی و زراعت ایجاد شود و هریک کار خود را پیش ببرند. رشیدی اظهار کرد: جلسات کارشناسی کمیته‌ها باید به صورت مستمر برگزار شود و از دل آن خوراک و پیشنهاد به دست ما برسد که بتوانیم آن را در کمیسیون کشاورزی مطرح و برای مشکلات و اصلاح ساختارها کار کنیم. ناصر مرادی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمانشاه هم با اعلام اینکه کرمانشاه می‌تواند به یکی از قطب‌های کشاورزی کشور تبدیل شود، اظهار کرد: اکنون برخی از تولیدات ما در سطح ملی و حتی جهان برند است که از جمله آنها می‌توان به نخود کرمانشاه و دام سنجابی اشاره کرد.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌هایی که در بخش کشاورزی داریم چند مشکل اساسی سد راه توسعه این بخش است که یکی از مهم‌ترین آنها قطع و برقرار کردن‌های مدام صادرات محصولات کشاورزی است.