تبریز سبز می‌شود

شهین باهر با انتقاد از عدم همکاری سایر نهادها گفت: در بستر رودخانه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز صورت می‌گیرد که آب و برق و گاز برای آنها داده شده است. شهردار تبریز تاکید کرد: وظیفه شهرداری ساخت‌و‌ساز مسکن نیست؛ اما به‌دلیل شرایط موجود به این حوزه ورود کرده‌ایم و سازماندهی بافت حاشیه‌نشین و بافت فرسوده را انجام می‌دهیم که وظیفه دولت است. وی با اشاره به طرح مقبره الشعرا تاکید کرد: دلیل ورود شهرداری به این طرح اهمیت این مکان است که اکنون دو پیمانکار شهرداری در آن فعال هستند.

شهردار تبریز اضافه کرد: در محله چوخورلار ۵/ ۲ هکتار بافت فرسوده را تملک و بازسازی خواهیم کرد که به اندازه ۳۰ سال گذشته بازسازی انجام می‌شود. در ادامه معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی گفت: ۱۵۱۷ میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری در سال ۹۸ است که در ۹ ماه ۶۵ درصد تحقق یافته که عملکرد عمرانی آن نسبت به کل بودجه ۴۵ درصد است. مرتضی موحدنیا با اشاره به تحقق دو برابری تعهد قطار شهری گفت: تاکنون ۲۶۳ میلیارد تومان در حوزه قطار شهری تحقق یافته است. وی اضافه کرد: گاهی در بودجه ردیف خالی داریم و در برخی مناقصات شرکت‌کننده نداشتیم چون ترک تشریفات انجام نشده است. افزایش قیمت و عدم خرید برخی تجهیزات و زمین‌های قولنامه‌ای‌ از مشکلات عمرانی شهرداری است. موحدنیا تاکید کرد: بودجه مصوب جاری تکراری ۱۶۸۷ میلیارد تومان است که سهم ۹ ماه ۱۲۶۵ میلیارد است که عملکرد دوره ۸۳۷ میلیارد یعنی ۶۶ درصد تحقق دوره است که ۷۰۰ میلیارد تومان آن حقوق و دستمزد است. معاون فنی و عمرانی شهردار تبریزدرباره عملکرد عمرانی شهرداری گزارشی را تقدیم اعضای شورای شهر کرد. محمدحسین اسحقی اضافه کرد: در زمینه آسفالت‌ریزی باید بودجه آسفالت را در سال آینده ۱۰۰ درصد افزایش دهیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم. اسحقی گفت: ۲۷۶ مناقصه در ۹ ماه سال جاری توسط معاونت عمرانی اجرا شده است که در ۳۹ درصد مناقصه‌ها پیمانکار شرکت نکرده که این عمدتا در مناطق محروم است و ما به‌دلیل عدم ترک تشریفات در این زمینه با مشکل مواجه هستیم. وی اضافه کرد: در ۹ ماه ۲۰ طرح کلان عمرانی افتتاح و ۴۶ طرح در شرف افتتاح و بهره‌برداری است. اسحقی با اشاره به نهضت آسفالت اضافه کرد: نسبت به ۹ ماه سال قبل ۹۰ هزارتن بیشتر آسفالت‌ریزی در تبریز انجام شده است و در این میان سازمان عمران در سال‌های اخیر نسبت به افزایش کیفیت آسفالت اقدام کرده است. معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: به مناطق دهگانه شهرداری اعلام شده در فصل سرما برای لکه‌گیری از آسفالت سرد استفاده کنند تا مردم شاهد خرابی در آسفالت نباشند.  وی با اشاره به آسفالت‌ریزی اساسی در خط BRT شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: از تکنولوژی‌های جدید در آسفالت‌ریزی خطوط استفاده کردیم تا مردم در استفاده از این خط آسایش بیشتری داشته باشند و از فرسودگی اتوبوس‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: طرح پارک بزرگ تبریز به‌عنوان استراحتگاه جدید مردم تبریز در حال اجرا است. در موضوع استخر پارک بزرگ تبریز به‌دلیل برخی شیطنت‌‌ها از آبگیری جلوگیری شد که این استخر آماده بهره‌برداری است. اسحقی تصریح کرد: مسقف‌سازی فاز دو گلزار شهدا تا پایان سال افتتاح خواهد شد.سعید نیکوخصلت، عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه حجم اقدامات عمرانی در شهرداری تبریز فراتر از حد انتظار است، گفت: عمده طرح‌های شهرداری در سکوت رسانه‌ای انجام می‌شود. وی افزود: در شورای پنجم در زمینه‌های اجرایی دقت شده تا طرح‌های شروع شده در توان شهرداری باشد و طرح تمام نشده‌ای وجود ندارد.