تحریم داخلی تولیدات صنعتی؟

وی تصریح کرد: اکنون با کمک نیروهای متخصص توانسته‌ایم موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده و به‌عنوان صادر‌کننده نمونه و شرکت برتر در حوزه خدمت‌رسانی و مسوولیت‌های اجتماعی در کشور شناخته شده و در زمینه کیفیت محصول نیز بین شرکت‌های تولیدی فولاد به‌عنوان شرکت برتر معرفی شویم.

  تامین ۸۰ درصد مواد اولیه از داخل

محمدی اظهار کرد: اکنون ۸۰ درصد مواد اولیه خود را از داخل کشور تامین کرده و تحریم‌ها تاثیر زیادی روی روند تولید این شرکت نداشته، اما در بحث صادرات در بعضی حوزه‌ها با مشکل مواجه هستیم؛ متاسفانه برخی موانع تولید در داخل به تنها معضل ما تبدیل شده که امید است مسوولان همت کنند تا این موانع داخلی نیز برطرف شود.

وی گفت: مجموعه فولاد تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و با تشکیل کمیته‌های بومی‌سازی سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه رونق تولید داشته‌ایم؛ امسال نخستین نمایشگاه بومی‌سازی تجهیزات با حضور ۶۵ شرکت داخلی برپا و ۲۰ قرارداد با این شرکت‌های داخلی نیز منعقد شد.

  انعقاد ۲۰ قرارداد داخلی

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اظهار کرد: میزان قرارداد شرکت فولاد خوزستان با شرکت‌های داخلی حدود ۱۳ میلیارد ریال است که کمک زیادی به رونق اقتصادی استان می‌کند.

وی با تاکید بر تقویت استفاده از ظرفیت علمی و دانشگاهی در حوزه صنعت گفت: همچنین به‌تازگی قرارداد‌هایی با مراکز علمی، دانشگاهی و به‌ویژه دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شده که در بخش بومی‌سازی قطعات و حمایت از طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی منطبق با حوزه فولاد و تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه بسیار تاثیرگذار است.

محمدی تصریح کرد: فولاد خوزستان در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی نیز اقدامات خوبی تاکنون صورت داده چرا که تفکر خدمت‌رسانی به مردم در این شرکت نهادینه شده است.

وی افزود: بسیاری از کارکنان این شرکت در گروه‌های جهادی ثبت‌نام کرده‌اند و قرارگاه محرومیت‌زدایی در سه حوزه بهداشتی و درمانی، فرهنگی و عمرانی تشکیل شده و در این سه شاخه پرسنل فولاد فعالیت خوبی دارند.

  پوشش یک هزار دانش‌آموز

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: بیش از یک هزار دانش‌آموز در مناطق محروم در زمینه تامین لباس و نوشت‌افزار از سوی این شرکت مورد حمایت قرار گرفته‌اند و در زمینه بازسازی جاده‌ها، دفع فاضلاب و آب‌های سطحی در بارندگی‌های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در بارندگی اخیر ۱۵ پمپ برای تخلیه آب و فاضلاب در منطقه کوت عبدالله، قلعه چنعان و کوی مهدیس نصب شد و در سیلاب فروردین سال جاری نیز حدود ۲۸۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه شده است.

  توزیع آب شرب در مهدیس

محمدی اظهار کرد: همچنین پنج هزار مترمکعب آب از تابستان امسال تاکنون در منطقه مهدیس توزیع و سه هزار بسته موادغذایی نیز بین نیازمندان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان نیز پنج کامیون آب معدنی، پتو، مواد غذایی و لوازم بهداشتی ارسال شده است؛ شرکت فولاد خوزستان با توجه به ظرفیت‌های خود در هر نقطه که مردم نیازمند کمک باشند حضور فعال خواهد داشت.