به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر گرگان، محمدابراهیم جرجانی با اشاره به اینکه اکنون تعداد کل مخازن سطح شهر ۲۵۷۱ دستگاه است، گفت: تعداد ۳۹۹ دستگاه به علت غیرقابل استفاده بودن از شهر خارج شده‌اند و مخازن مارال نیز با توجه به گذشت ۱۲سال نیازمند تعویض است، از این رو خریداری این تعداد مخزن زباله مکانیزه در دستور کار شهرداری قرار گرفته که در کمیسیون خدمات شهری شورا مصوب و برای تصمیم‌گیری و تصویب نهایی به صحن شورا ارجاع می‌شود. این عضو شورای شهر گرگان همچنین از گزارش معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان در خصوص پرداخت حقوق رفتگران توسط پیمانکاران در این جلسه خبر داد و اظهار کرد: براساس گزارش ارائه شده در این جلسه مقرر شد طی روزهای آینده حقوق فروردین و اردیبهشت ما‌به‌التفاوت کارگران توسط شرکت‌های باران کار استراباد، نورنگین ایرانیان و نگین سبز سرپیر پرداخت شود. جرجانی با تاکید بر ضرورت تسریع در این امر، واریز حقوق و هر نوع پرداختی کارگران را به حساب بانکی آنها مورد تاکید قرار داد و از مسوولان خدمات شهری مناطق سه‌گانه خواست نظارت جدی بر این مورد اعمال کنند تا حقی از کارگران ضایع نشود.

جرجانی همچنین با اشاره به ارائه گزارش واحد خدمات شهری از وضعیت خاک و نخاله سطح شهر توسط مدیر پیشگیری و نظارت شهرداری در ادامه این جلسه اظهار کرد: براساس گزارش ارائه شده در جهت هدفمند کردن و ساماندهی چرخه تولید و دفن پسماندهای ساختمانی و عمرانی، شهرداری گرگان در ابتدای سال ۱۳۹۲ اقدام به تشکیل کمیته سیاست‌گذاری پسماندهای ساختمانی وعمرانی کرد و این کمیته با هماهنگی و همکاری شورای اسلامی شهر، اقدام به تشکیل ستاد ساماندهی حمل خاک و نخاله کرد. وی افزود: ایجاد بستر مناسب برای مدیریت بهینه و برطرف کردن موانع و مشکلات پیمانکار، ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی، مکان‌یابی و تعیین محل مجاز تخلیه و دفع پسماندهای عمرانی و برآورد بهای خدمات مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی بخشی از وظایف تعیین شده برای این کمیته است.

جرجانی ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده در این جلسه، رعایت بهداشت و نظافت معابر عمومی، جلوگیری از سد معبر ناشی از تخلیه خاک و نخاله در حواشی معابر و گذرگاه‌ها، رعایت نکات ایمنی و جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از برخورد وسایل نقلیه با خاک و نخاله‌های تخلیه شده در معابر و صرفه‌جویی در نیروی کارگری و دوباره کاری جابه‌جایی و بارگیری ضایعات ساختمانی بخشی از نتایج حاصل از اجرای این طرح اعلام شده است. وی ادامه داد: انتقال محل تخلیه خاک و نخاله از تپه هزارپیچ به معدن توسکستان، انتقال مجدد محل تخلیه خاک و نخاله به معدن توسکستان، پاکسازی زمین‌های خالی شهر و حریم شهر از پسماندهای عمرانی و ساختمانی و پاکسازی زمین خالی جنب جایگاه سوخت زنگیان نیز بخش دیگر از مهم‌ترین اقدامات کمیته ساماندهی خاک و نخاله‌های ساختمانی شهرداری عنوان شده است. رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه با تاکید بر اهمیت ساماندهی خاک و نخاله‌های ساختمانی و اثرات این موضوع در محیط زیست شهری از پیگیری جدی این موضوع طی جلسات آتی کمیسیون خبر داد.