در این مراسم ولدخانی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: با توجه به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و با خروج آمریکا از توافق برجام و اعمال تحریم‌های یکجانبه شرایط اقتصادی کشور در شرایط سخت و ویژه‌ای قرار دارد و فشارهای زیادی روی واحدهای تولیدی کشور است، در این شرایط لازم است مسوولان تدابیر و برنامه‌های ویژه‌ای برای حل مشکلات تولید داشته باشند. وی افزود: شرکت پتروشیمی شازند ارز حاصل از صادرات خود را در اختیار دولت قرار داده است و مسوولان بر عمل به تعهد شرکت پتروشیمی شازند در این زمینه صحه می‌گذارند. ولدخانی درباره فعالیت‌های شرکت پتروشیمی شازند اظهار کرد: این شرکت سال گذشته ۳۷۰ میلیون دلار صادرات داشته است، ولی موظف به تامین نیاز بازار داخلی هستیم و بعد از تامین این بازار، صادرات خواهیم داشت. همچنین برای نخستین بار در تاریخ فعالیت شرکت پتروشیمی شازند، قطعات توربو‌کمپرسورهای مجتمع که پیش از این از طریق شرکت زیمنس تامین می‌شد، در داخل کشور بومی‌سازی شده است که در تعمیرات اساسی آینده مجتمع از این قطعات بومی استفاده خواهد شد.

 همچنین با توان فنی متخصصان شرکت پتروشیمی شازند نزدیک به ۱۰۰۰ قطعه از قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی مجتمع در داخل ساخته شده است و برنامه ساخت بیش از ۶۰۰ قطعه دیگر در دستور کار است.وی در ادامه گفت: محصول PE۱۰۰ تولیدی شرکت پتروشیمی شازند که در ساخت لوله‌های آب و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد، با همکاری خوب متخصصان واحد پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت کربن سیمرغ برای تامین کربن بلک مورد نیاز در مدار تولید قرار گرفته و خوشبختانه به دلیل رعایت استانداردها و کیفیت بالا، این محصول مورد استقبال مشتریان داخلی و خارجی قرار گرفته است. همچنین با همکاری بین شرکت پتروشیمی شازند و شرکت پژوهش و فناوری ساخت کاتالیست SAC۵۰۰ با وجود ریسک و هزینه‌های بالا به تولید رسیده است و از خروج ۵۰‌میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

ولدخانی افزود: یکی از طرح‌های مهم این شرکت طرح جامع آب و پساب بر‌ای تامین بخشی از آب مورد نیاز واحدهای تولیدی مجتمع از پساب شهرهای مهاجران و شازند است.از دیگر طرح‌های شرکت، استفاده از Off Gas پالایشگاه امام خمینی شازند برای استحصال اتیلن و پروپیلن برای تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر است. یکی دیگر از طرح‌های این شرکت ساخت مخازن کروی برای ذخیره‌سازی خوراک سبک و میعانات گازی با مبلغ ۷/ ۱میلیون یورو ارز و ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است و با رعایت تشریفات ساخت این مخازن به شرکت ماشین‌سازی اراک واگذار شده و طی عقد قراردادی بین دو شرکت، ماشین‌سازی اراک موظف به ساخت این مخازن در مدت ۲۲ ماه است.