وی با بیان اینکه شهرک تخصصی صنایع معدنی هرمز منیزیت به بومی‌سازی تکنولوژی فرآوری محصولات معدنی کمک می‌کند، تصریح کرد: به منظور وظایف قانونی نمایندگان مجلس پشتیبانی‌های لازم از اجرا و عملیاتی کردن این طرح به عمل خواهیم آورد. عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: تشکیل کارگروهی برای پیگیری خدمات مورد نیاز زیرساختی، بازدید از منطقه و بررسی پیشرفت کار باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: از اهداف مهم این مجموعه ایجاد ارزش افزوده بالاتر با تکمیل چرخه تولید، ایجاد اشتغال در منطقه محروم حاجی‌آباد (اشتغال مستقیم و غیرمستقیم مجموعا ۳هزار نفر)، جلوگیری از پراکندگی صنایع و کاهش آلایندگی، کاهش هزینه‌های حمل و نقل به جهت نزدیکی به مواد اولیه و نزدیکی به مبادی ورودی و خروجی صادرات و واردات است. وی خاطرنشان کرد: از مزایای مهم این شهرک؛ نزدیکی به جاده ترانزیتی، مهیا بودن زیرساخت‌ها در منطقه، استفاده از خدمات مشترک ارائه شده، عدم نیاز به اخذ مجوزهای زمان‌بر همچون محیط زیست و معافیت مالیاتی است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی هرمزگان افزود: با توجه به صحبت‌های سرمایه‌گذار قراردادهای تامین آب، برق، گاز برای اجرای فاز اول منعقد شده، معابر شهرک در حال آماده‌سازی بوده و تسطیح فاز اول برای واگذاری آماده شده است.

وی تشریح کرد: این شهرک با توجه به بازدیدهایی که از منطقه به عمل آمده است پیشرفت چشمگیری داشته است و اولین شهرک صنعتی ایران در بخش تخصصی معدن و نخستین شهرک صنعتی خصوصی هرمزگان محسوب می‌شود.