احمد محمدی با اشاره به پیگیری برای نهایی کردن هشت تا ۱۰ بسته قراردادی جدید، افزود: این بسته‌ها علاوه بر ۶ بسته قبلی به منظور اهداف فنی و عملیاتی این شرکت به منظور ایجاد اشتغال فراگیر در منطقه تهیه شده است.

وی اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر تسریع تکمیل بسته‌ها و برگزاری مناقصات در قالب قراردادهای عملیات محور EPC،EPD، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب را مکلف کرد تا برای افزایش اشتغال و پویایی بازار کار و کالا در کشور به‌ویژه خوزستان، حداقل هشت بسته را تا انتهای امسال نهایی و پیمانکاران را مشخص کند تا در نیمه نخست سال ۹۸، حداقل ۱۴ طرح کلان آغاز شود.

وی افزود: همه ما در کنار راهبری تولید و عملیات مرتبط با آن، با سرعت و دقت در حال پیگیری و اجرای طرح ۲۸ مخزن هستیم و با حمایت شرکت ملی نفت ایران، همه‌چیز به‌صورت دقیق در حال انجام است و هیچ‌گونه تاخیر جدی در روند تهیه بسته‌های قراردادی وجود ندارد.

وی برندگان پنج مناقصه دیگر برای میدان‌های نفتی رامشیر، گچساران‌خامی، لالی‌آسماری، کبود و نرگسی را به ترتیب شرکت‎های اویک، ملی حفاری ایران، پتروگوهر فراساحل کیش، حفاری و اکتشاف انرژی‌‌گستر پارس و حفاری دانا اعلام کرد.

وی گفت: یک طرح جامع و یکپارچه به‌صورت یکجا به پیمانکار واگذار و همه اقدام‎‌ها با مسوولیت اجرایی و آورده مالی پیمانکار عملیاتی می‎شود و در واقع، با تکمیل هر بخش، نسبت به پرداخت هزینه اقدام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه نظارت بر روند کمی و کیفی کار بر عهده کارفرما خواهد بود، ادامه داد: هیچ‎ گونه مسوولیتی برای کارفرما در قبال تامین کالا و مواردی از این دست نخواهد بود و از صفر تا صد عملیات بر عهده پیمانکار است. وی گفت: کارفرما به لحاظ فنی و عملیاتی بر روند اجرای کار نظارت کرده و گزارش پیشرفت هر طرح را از پیمانکار طرف قرارداد دریافت می‌‎کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه ۳درصد از مبلغ قرارداد برای تجهیز کارگاه و ۷ درصد برای تامین و ساخت کالا و تجهیزات به پیمانکاران پرداخت خواهد شد، افزود: انتظار می‎ رود تا اوایل سال آینده این ۶ بسته عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه برای هر دکل حفاری بیش‎ از ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به‌کار خواهند شد، گفت: صدها نفر در دیگر طرح‌‌ها اعم از احداث محوطه کارگاه، ساخت تاسیسات و احداث خطوط لوله به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به‌کارگرفته می‌‎شوند.