کاروان سلامت احسان حرکت کرد

محمد مخبر مهم‌ترین خدمت و تکلیف نهادها و دستگاه‌های کشور را خدمت به مردم دانست و ابراز کرد: باید نهضت خدمت‌رسانی به مردم با محوریت مردم برپا شود.رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به شکل‌گیری بسیج سازندگی پس از پیروزی انقلاب گفت: امام خمینی(ره) فرمودند ما به دنبال بسیج ۲۰ میلیونی هستیم. در آن زمان کل جمعیت ایران ۳۰ میلیون بود و این سخن امام به این معنا بود که مردم مسوول همه امور کشور هستند.

وی تاکید کرد: توانسته‌ایم با قدرت در مقابل توطئه‌های دشمن در طول چهل سال اخیر بایستیم و امروز دشمن جنگ وسیع و عمیق معیشتی را با ما آغاز کرده است.مخبر افزود: با استفاده از امکانات و نیروهای انسانی متعهد و فداکار در این جنگ، نگرانی باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه دشمن دلواپس حرکت جمهوری اسلامی است و ما برای مقابله با توطئه‌ها نگرانی نداریم، اظهار کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) توانایی به صحنه کشیدن مردم در شرایط حساس را دارند و بحث آتش به اختیار از همین جهت از سوی رهبری بیان شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: با این شعار همه ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران برای حل مشکلات به صحنه خواهند آمد. مخبر با تاکید براینکه مشکل معیشتی توطئه سنگین دشمن علیه مردم ایران است، گفت: باید این مساله را با حضور مردم حل کنیم. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با همه توان و امکانات با به صحنه کشیدن مردم پیش قدم شده است. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به شروع به کار بنیاد برکت احسان برای حل برخی از این مشکلات گفت: اهدای جهیزیه به نیازمندان و کاشت حلزون گوش با همین هدف انجام شد و با کمک این ستاد هیچ کودکی به دلیل مشکل مالی از این درمان بی‌نصیب نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب، ایرانیان با مشکلات فوق‌العاده‌ای در حوزه سلامت روبه‌رو بودند، اظهار کرد: پزشکان بنگلادشی و هندی با کمترین سطح تحصیلات پزشکی در شهرهای بزرگ کشور طبابت می‌کردند و ۷۸‌درصد شهرهای کشور آب و برق نداشت.

مخبر ادامه داد: این در حالی است که پس از انقلاب، کشور پیشرفت قابل توجهی در حوزه پزشکی داشته؛ عمده روستاها صاحب امکانات اولیه و آب و برق شده و سن امید به زندگی به ۷۵ سال رسیده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ساخت۱۵۴ خانه بهداشت، تامین هزینه درمان ۵۰ هزار بیمار سرطانی، بیمه درمانی مردم مناطق محروم و اعطای وام قرض‌الحسنه درمانی از سوی بنیاد برکت خبر داد و گفت: امروزه ۹۶‌درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و ۴‌درصد داروهای مصرفی ایرانیان خارجی است. این ۴‌درصد دارو، ۳۰‌درصد هزینه‌های دارویی کشور را شامل می‌شود و ۱۵۰ میلیارد تومان از جیب بیماران صعب‌العلاج برمی‌دارد.

وی از آغاز فعالیت یک شهرک دارویی در اطراف تهران خبر داد و گفت: تمرکز ما به تولید این داروهای وارداتی است و تمام افرادی که می‌توانند برای تولید این داروها اقدام کنند در این شهرک امکاناتی به آنها داده می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در پایان از ارائه یک پکیج کامل خدمات پزشکی برای ۷۵۰۰ بیمار در استان‌های محروم کشور از سوی بنیاد برکت احسان خبر داد و گفت: این مجموعه خدمات پزشکی، بستری تحت نظر، تزریقات و پانسمان، داروخانه‌ای با تنوع ۱۳۰ قلم دارو، آزمایشگاهی و تله مدیسین (دوراپزشکی) را به مردم مناطق محروم با حضور ۱۳۲ نفر کادر درمانی ارائه خواهد داد. همچنین این مجموعه قابلیت بسیار خوبی برای ارائه خدمات در شرایط بحران را دارد و به‌عنوان اولین ماموریت به مناطق سیل‌زده شمال کشور اعزام خواهند شد.