عبدالملک بدرالدین الحوثی&#۳۹; که در تجمع هزاران نفر از مردم صنعا به مناسبت عاشورا سخنرانی می کرد با اشاره به جنایات و کشتار مردم یمن به دست ائتلاف عربی – آمریکایی خواستار حضور گسترده مردم در جبهه های غربی برای مقابله با دشمنان کشور شد.

وی مشکل اصلی ائتلاف خودخوانده با یمنی ها را پایبندی این مردم به آزادی و عزت دانست و تاکید کرد: مردم یمن از تلاش برای پیروزی دست برنخواهند داشت و در مواجهه با تجاور آمریکا – عربستان و امارات به اصول بنیادین خود از جمله دستیابی مردم یمن به آزادی پایبند است.

الحوثی همچنین بر موضع همیشگی مردم یمن مبنی بر حمایت از مقاومت، مقابله با برتری طلبی آمریکا در منطقه، مقابله با رژیم اشغالگر قدس و همبستگی با مردم بحرین تاکید کرد.

این گزارش می افزاید: همزمان با روز عاشورا سالروز شهادت امام حسین (ع) هزاران نفر از مردم یمن با برپایی تظاهرات باشکوهی در خیابان فرودگاه صنعا این مناسبت را زنده نگاه داشتند.

در این مراسم که با تلاوت آیات کلام الله مجید آغاز شد، &#۳۹;عبدالملک بدرالدین الحوثی&#۳۹; رهبر انصارالله و علامه &#۳۹;شمس الدین شرف الدین&#۳۹; مفتی یمن سخنرانی کردند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی به این مناسبت علیه طاغوت و مستکبرین زمان شعارهایی سر دادند.

مفتی یمن هم طی سخنانی با واجب خواندن مقابله با دشمنان و متجاوزین به یمن ، اظهار داشت: براساس آموزه های دینی انجام امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دینی ماست حتی اگر این امر با فداشدن جان و مال ما به دست آید.

شرف الدین پیروزی مردم یمن در جنگ نابرابر علیه ائتلاف عربی – آمریکایی را نوید داد و گفت: پیروزی قطعی است فقط باید صبور باشیم.

عربستان از روز ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن &#۳۹;عبدربه منصور هادی&#۳۹; رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز سعودی ها به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۶هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.