حمیدرضا آقاملایی گفت: محور ناهارخوران و روستای زیارت مورد توجه گردشگران و مسافران است و از طرفی مشکلات عدیده‌ای دارد که هدف از برگزاری این جلسه بررسی و رسیدگی به این مسائل است. وی افزود: با توجه به اینکه روستای زیارت دارای قدمت و پیشینه زیادی است و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی همچون آبشار و چشمه آب‌گرم دارد، اما از برخی جهات مغفول مانده است، به خصوص بار ترافیکی زیادی در پایان هفته دارد که مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد می‌کند و نیازمند برنامه‌ریزی و پیگیری است.

در ادامه این جلسه فائزه عبداللهی، عضو هیات‌رئیسه شورا با اشاره به اینکه استفاده از صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه‌هایی برای ارائه هنر هنرمندان بومی، می‌تواند باعث جذب سرمایه‌گذار شود، گفت: یکی از مشکلات محور گردشگری ناهارخوران وجود اداره‌های این محور است که موجب شده مسافران در بلوار اسکان پیدا کنند و فضایی برای پیاده‌روی شهروندان باقی نمانده است.نماینده مرکز بهداشت نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه مشکلات بهداشتی دستفروشان در حاشیه جاده زیارت و آب شرب و همچنین بهسازی چشمه آب‌گرم زیارت از موضوعات مورد توجه بهداشت در این محور است، گفت: اگر زمینی از طرف اهالی تهیه شود یک مرکز بهداشتی درمانی که نیاز مردم روستای زیارت است، ایجاد خواهد شد.

بزی، نماینده محیط‌زیست نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه استان گلستان دارای اقلیم چهار فصل و قابلیت سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری است، گفت: محیط‌زیست از طرح‌های گردشگری که دارای زیرساخت و ضابطه باشند حمایت خواهد کرد چرا که حداقل آلودگی را برای محیط‌زیست خواهد داشت.

احداث فروشگاه دائمی صنایع دستی به‌صورت متمرکز در روستای زیارت مانند روستای فارسیان از پیشنهادهای مطرح شده مشاور کمیسیون و پیگیری برخی مکاتبات همچون ساخت نماد جاجیم و نصب آن در یکی از میادین شهر گرگان و اهدای زمینی از سوی شهرداری برای ایجاد بازارچه صنایع دستی از پیشنهادهای مطرح شده رئیس سازمان میراث فرهنگی شهرستان گرگان در ادامه این جلسه بود. همچنین ستوده‌نیا، رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز گزارشی از طرح سورتمه، بالن و زیپ‌لاین ارائه داد و گفت: این طرح‌ها بعد از کار کارشناسی و تایید شهرداری گرگان با تشکیل کمیته‌ای در سازمان پارک‌ها پیگیری خواهد شد.

وی افزود: برای طرح بالن بازدیدی از شهر آب سرد در نزدیکی تهران صورت گرفت و بعد از آن فراخوان سرمایه‌گذار گذاشته شد که با همکاری میراث فرهنگی سرمایه‌گذاری بومی معرفی و تمامی مکان‌ها شناسایی شد که طبق کار کارشناسان مقرر شد مبدا پرواز بالن در زمین مریم‌آباد باشد و مقصد آن بعد از استعلام از سازمان‌های امنیتی و فرودگاه مشخص خواهد شد.